Zoeken:

Mediahuis op het Branded Content Event 2024

Tijdens het jaarlijks terugkerende Branded Content Event worden content marketing professionals geïnspireerd door de laatste trends en ontwikkelingen rondom branded content. Uiteraard dé plek om aanwezig te zijn als Mediahuis.

Het thema dit jaar was Shaken or Stirred. Hierbij gaat het om de vernieuwende boodschap. Hoe bereiken we de doelgroep nog beter en verrassender? En hoe zorgen we ervoor dat de boodschap van het merk impact heeft? Mediahuis verzorgde twee parallelsessies, waarbij we deze vragen in gedachten hebben gehouden en getracht te beantwoorden. Ook werden wij samen met Bever geïnterviewd over de winst van de Live Pitch 2023. Op deze manier hopen we marketing professionals geïnspireerd te hebben.

Jongeren bereiken: hoe dan?
“Duik met ons in de Gen-Z vibes en slay in het onthullen van de uitdagende doelgroep jongeren”, dat was de oproep van Elise Kop, Lead Creative Partnerships Mediahuis. Herken je niet al deze woorden? Dat kan zomaar kloppen, als je niet tot Gen-Z behoort. Jongeren hebben zo hun eigen taalgebruik en worden ook gezien als een doelgroep die lastig te bereiken is. Hoe kun je meer inzicht krijgen in deze doelgroep? Het Grote Jongerenonderzoek, uitgevoerd door MediaTest, WPK en Mediahuis, neemt het gedrag van Nederlandse jongeren onder de loep. Hieruit komen diepgaande inzichten die van onschatbare waarde zijn voor het begrijpen en bereiken van jongere generaties. Dit helpt ons om pitches te winnen en dat kan jij ook! Door resultaten uit het onderzoek in combinatie met succesvolle campagnes toe te lichten, heeft Elise een bomvolle zaal geholpen meer over de jongere doelgroep te leren.

Hoe zien we merken het liefste terug in podcasts?
Op deze vraag gaf Edwin Koenders, Business Develop Manager bij Audiohuis, antwoord in zijn sessie op het hoofdpodium van Mediaplaza. Branded content in podcasts wint enorm aan populariteit. Belangrijke reden hiervoor is de unieke eigenschap van podcasts: één op één contact met de luisteraar, zonder ruis van andere merken. Aan de hand van diverse nam Edwin de aanwezigen mee in de wereld van postcasts. Van pre-roll tot hostread, alle mogelijkheden kwamen voorbij.

Bever ReUsed: de eerste Nederlandse hergebruikte campagne
Een belangrijk onderdeel van het event is de live pitch, waarbij drie bureaus/exploitanten live op het podium pitchen voor een merk. Vorig jaar schreef Bever de pitch uit en ging Mediahuis er met de prijs vandoor. Het is niet vanzelfsprekend dat deze prestige pitch ook uitgevoerd wordt, dus het is bijzonder dat het winnende concept Bever ReUsed ook een echte campagne is geworden. Hoe is dat zo gekomen en wat zijn de resultaten? Dat vroeg dagvoorzitter Ronnie Overgoor aan Marloes Bras (Bever) en Hatice van Leeuwen (Mediahuis) op het hoofdpodium voorafgaand aan de nieuwe pitch. Beiden spraken van een enorm succesvolle samenwerking.

Wij kijken terug op een succesvol Branded Content Event en danken 3MO en BBP Media voor de geslaagde organisatie. Tot volgend jaar!