VROUW en LINDA. bundelen krachten voor nieuwe campagne Primark
Primark bestaat 15 jaar in Nederland. Om dit te vieren is er een jubileumevent georganiseerd waar 15 vrouwen een make-over kregen en de nieuwe collectie werd gepresenteerd. Voor de aanvullende campagne werken twee sterke mediamerken, VROUW (Mediahuis Nederland) en LINDA. (Talpa Network), samen om het bereik in de vrouwelijke doelgroep te vergroten. Door de complementaire doelgroepen van beide merken te verenigen wordt de impact van de campagne versterkt.
Samen verhalen maken
Als kick-off van de campagne organiseerde Primark in Rotterdam een jubileumevent waar 15 vrouwen een complete make-over kregen onder leiding van stylist Maik de Boer. Hierbij stond de nieuwe Primark collectie centraal die de diversiteit van vrouwen omarmt. De vrouwen, van wie een voor- en na foto werd gemaakt, en hun persoonlijke verhalen dienden als basis voor de verdere campagne. Een aantal van de vrouwen werd uitgebreid geïnterviewd door VROUW en LINDA., in deze (online en print) artikelen staan hun inspirerende verhalen centraal en vertellen ze wat de make-over voor hen heeft betekent. Primark wil met de campagne vrouwen op een voetstuk plaatsen en doet dit door een mooie samenwerking aan te gaan met twee mediamerken met hetzelfde doel: samen verhalen maken.
Christine Braun, Corporate Communications Manager Primark, erkent de succesvolle samenwerking: ‘’Bij Primark vinden we het belangrijk om vrouwen in al haar fases te ondersteunen en haar mooi te laten voelen. Dit wilden we graag onderstrepen tijdens ons 15-jarige bestaan in Nederland. Bij dit evenement en de campagne kwam alles samen. Blije gezichten, waardevolle gesprekken, empowerment en heel veel lol. Wij konden echt een stapje verder gaan – iets betekenen – door deze speciale avond voor 15 prachtige vrouwen te organiseren, samen met partners die ons begrijpen. Dit was in alle opzichten geslaagd.’’
Bekijk hier de aftermovie van het evenement.