Zoeken:

Onze organisatie

In het kort

Mediahuis Nederland is gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. Mediahuis brengt verhalen en mensen samen. Met invloedrijke mediamerken en onze diepgaande kennis van ons publiek en het medialandschap. In heel Nederland. En bij jou om de hoek.

Mediahuis bereikt als uitgever van bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, GroupDeal, NSMBL en Dumpert een brede selectie doelgroepen in heel Nederland. Dankzij regionale merken waaronder Noordhollands Dagblad en Haarlems Dagblad is er een hechte band met de regio.

Door te luisteren naar het publiek en de doelgroep, creëert Mediahuis een veelzijdig aanbod strategische en creatieve oplossingen voor adverteerders. Oplossingen die worden ontwikkeld door de inhouse creatieve studio, MHX en het content marketing bureau van Mediahuis; Wayne Parker Kent.

De bindende factor tussen deze veelzijdigheid aan media? Het bouwen aan en koesteren van duurzame relaties. Met het publiek, met adverteerders en met de ruim 1200 medewerkers die Mediahuis telt.

Het maakt van Mediahuis jouw ideale strategisch en creatief partner; een mediabedrijf dat verder kijkt dan de eigen voordeur, plat bereik en standaard oplossingen.


Raad van bestuur

De raad van bestuur is operationeel verantwoordelijk voor Mediahuis Nederland. Er is een heldere taakverdeling op basis van een “two tier board” die bestaat uit een raad van commissarissen en een raad van bestuur. Het algemene directieteam wordt gevormd door de raad van bestuur, de hoofdredacteuren van de dagbladen en de directeuren van de bedrijfsonderdelen en stafafdelingen van Mediahuis Nederland.

Rien van Beemen, CEO

CEO Rien van Beemen

Rien van Beemen begon zijn loopbaan in de reisbranche, met onder andere functies als Adjunct Directeur bij Sudtours (2001-2006) en Commercieel Directeur bij D-Reizen (2006-2007). Vervolgens ging hij aan de slag bij RealNetworks, een beursgenoteerd (NASDAQ: RNWK) Amerikaans bedrijf in online entertainment waar hij in de periode 2008 tot 2012 werkzaam was als Vice President Europe & Latam. Rien van Beemen maakte in 2012 de overstap naar NRC Media waar hij aanvankelijk werkzaam was als directeur online, waarna hij in 2013 benoemd werd tot CEO. Sinds augustus 2019 is Rien van Beemen CEO bij Mediahuis Nederland.

Barbara Lokhorst, Financieel Directeur

Barbara Lokhorst

Barbara Lokhorst heeft van 1998 tot en met 2009 gewerkt bij accountantskantoor Ernst & Young, waarvan bijna 3 jaar in New York. Barbara is opgeleid tot registeraccountant. Vanaf 2010 is ze werkzaam bij Mediahuis Nederland en daar heeft ze verschillende financiële functies bekleed. Vanaf 1 januari 2021 is ze financieel directeur van Mediahuis Nederland en per 1 januari 2022 is ze benoemd tot lid van de Raad van Bestuur.


Algemeen directieteam

De leden van het algemeen directieteam zijn verantwoordelijk voor de bedrijfsonderdelen en centrale stafafdelingen van Mediahuis Nederland.

  • Mevrouw R. Betten (Digital Director)
  • De heer P. Huybrechts (Directeur Druk & Distributie)
  • De heer P. Jansen (Hoofdredacteur De Telegraaf)
  • Mevrouw E. Lammers (Manager Concern Inkoop & Facilitair)
  • De heer G. Lasterie (Sr. Manager B2C)
  • De heer B. Shkolnik (Directeur Advertising)
  • Mevrouw C. Swanenberg (Directeur HR)
  • Mevrouw I. Terpstra (Hoofd Juridische Zaken)
  • Mevrouw C. de Vries (Hoofdredacteur Regionaal)
  • Mevrouw M. van der Wal (Directeur Video & Platforms)

Raad van commissarissen

De raad van commissarissen is belast met het toezicht op het gevoerde beleid, de organisatiestructuur en het verlenen van advies aan de raad van bestuur. De raad van commissarissen bestaat uit de volgende leden:

  • De heer F. van Westen (voorzitter)
  • De heer G.J.K. Ysebaert (vice-voorzitter)
  • Mevrouw S.G. Brummelhuis
  • De heer M.J.G.G. Vangeel
  • De heer P.J.E. Verwilt

Organisatiestructuur

Download hier ons organogram.