Albert Heijn

AH Zomerkrant zorgt voor significante effecten op merk kpi’s

Branded Content Print Video

AH Zomerkrant zorgt voor significante effecten op merk kpi’s Albert Heijn

Begrijpende dat de zomer van 2020 anders zou zijn dan andere zomers bracht Albert Heijn met zijn zomercampagne tips en inspiratie voor een heerlijke zomer thuis. De AH Zomerkrant, die werd verzonden met de zaterdageditie van De Telegraaf en onderdeel was van de zomercampagne, zorgde voor significante effecten op de merk kpi’s van Albert Heijn.

Video Albert Heijn x Mediahuis

Branded content campagne Albert Heijn Zomerkrant
Branded content campagne Albert Heijn Zomerkrant
Branded content campagne Albert Heijn Zomerkrant

Branded Content

De content uit de AH Zomerkrant werd door de Branded Content afdeling van Mediahuis ook doorvertaald in online branded content artikelen die, net als het opvallende advertentieformaat de Speechbubble, naar bij het thema passende recepten verwees. Allemaal met als doel om het imago van Albert Heijn als de nummer één zomer-supermarkt nog beter te maken en boodschappers in Nederland een bezoek aan de supermarkt te doen overwegen.

Meer over branded content
Branded Content zomercampagne Albert Heijn
Branded Content zomercampagne Albert Heijn
Branded Content zomercampagne Albert Heijn

Het resultaat

De AH Zomerkrant en bijbehorende online content realiseerden een uplift in imago en overweging. Exposure aan de campagne heeft bijgedragen aan een significant sterkere overweging van de lezers (18-65 jaar) om binnen de komende week boodschappen te doen bij Albert Heijn. Binnen de beoogde doelgroep van de campagne, huishoudens met kinderen, was het effect nog sterker. Bovendien heeft de campagne ertoe geleid dat men Albert Heijn significant meer is gaan zien als de nummer 1 zomersupermarkt in Nederland.

Overweging bezoek +20%
Imago als #1 zomersupermarkt +45%
Effect huishoudens met kinderen +75%
Quality views partnercontent 88.565