Kunst voor een nieuwe doelgroep
Een nieuwe doelgroep bereiken voor het Rijksmuseum
Een bredere doelgroep bereiken en meer bezoekers aantrekken naar aanleiding van de tentoonstelling ‘High Society’. Dat was de opdracht van het Rijksmuseum Amsterdam. Daarnaast moest duidelijk worden dat het museum niet alleen interessant is voor kunstkenners en toeristen, maar juist ook voor de ‘gewone’ Nederlander.
Glamour van toen in de Privé van nu
In een exclusieve speciale mini-uitgave van Privé maakte de nieuwe doelgroep kennis met de high society van weleer. Een editie volledig gevuld met verhalen over de kunst en figuren uit de tentoonstelling.
Vol verhalen over de personages uit de tentoonstelling
Bestaande rubrieken werden gevuld met de hoofdrolspelers uit de expositie. Met als resultaat een print special vol boeiende, spraakmakende en soms schandalige verhalen over de personages uit de schilderijen.
Toegankelijk, boeiend en vermakelijk
Deze bijzondere Privé introduceerde de wereld van High Society op een toegankelijke, boeiende en vermakelijke manier. Zonder ingewikkelde, kunstgerelateerde termen of feiten.
Wat waren de resultaten?
Het Rijksmuseum ziet haar bezoekersaantallen stijgen met liefst 60%. De expositie trekt veel bezoekers die normaliter niet snel een museum zouden bezoeken. Ook komen de bezoekers vaker terug. Op social media is het engagement zeer hoog en de speciale editie van Privé wordt een echt verzamelobject.
Deze branded content heeft ons in staat gesteld om met een nieuwe doelgroep te communiceren.