AH Zomerkrant zorgt voor significante effecten op merk kpi’s
AH Zomerkrant zorgt voor significante effecten op merk kpi’s Albert Heijn
Begrijpende dat de zomer van 2020 anders zou zijn dan andere zomers bracht Albert Heijn met zijn zomercampagne tips en inspiratie voor een heerlijke zomer thuis. De AH Zomerkrant, die werd verzonden met de zaterdageditie van De Telegraaf en onderdeel was van de zomercampagne, zorgde voor significante effecten op de merk kpi’s van Albert Heijn.
Branded Content
De content uit de AH Zomerkrant werd door de Branded Content afdeling van Mediahuis ook doorvertaald in online branded content artikelen die, net als het opvallende advertentieformaat de Speechbubble, naar bij het thema passende recepten verwees. Allemaal met als doel om het imago van Albert Heijn als de nummer één zomer-supermarkt nog beter te maken en boodschappers in Nederland een bezoek aan de supermarkt te doen overwegen.
Meer over branded contentHet resultaat
De AH Zomerkrant en bijbehorende online content realiseerden een uplift in imago en overweging. Exposure aan de campagne heeft bijgedragen aan een significant sterkere overweging van de lezers (18-65 jaar) om binnen de komende week boodschappen te doen bij Albert Heijn. Binnen de beoogde doelgroep van de campagne, huishoudens met kinderen, was het effect nog sterker. Bovendien heeft de campagne ertoe geleid dat men Albert Heijn significant meer is gaan zien als de nummer 1 zomersupermarkt in Nederland.