Booking.com

De relatie met je b2b-partners verbeteren met leerzame verhalen

B2B Contentplatform Video

Schaal als grootste uitdaging

Booking.com wilde graag de relaties verbeteren met haar b2b-partners; hotel, B&B en appartementseigenaren over de hele wereld. De grootste uitdaging was om impact te kunnen maken op schaal. Want Booking.com heeft heel veel verschillende zakenpartners, verspreid over de hele wereld.

Verbreding van een awardprogramma

Booking.com had zelf al de Guest Review Awards, waarmee gasten de best presterende accommodaties belonen. Om de partners echt de meerwaarde van de Awards te laten zien, nemen we hen mee achter de schermen van de Awards. En laten we de impact bij zakenpartners over de hele wereld zien en voelen.

Een ambassadeur-gedreven contentprogramma

Dit resulteerde in een contentplatform in 16 talen, met 14 documentaires, geschoten in 10 landen. Zo worden de winnaars, die in de content dienen als ambassadeurs, van de Guest Review Awards in het zonnetje gezet. Inzichten die zijn opgedaan tijdens het creëren van deze content, worden gebruikt om verhalen te creëren voor op het platform.

Dit waren de resultaten

Het programma zorgde onder de partners van Booking.com voor een verbeterde merkperceptie en positief gevoel ten overstaan van hun relatie met het merk. Zonder ook maar een euro mediabudget.

Merkwaardering winnaars +7%
Merkconnectie winnaars +14%
Merkwaardering niet-winnaars +12%
Merkconnectie niet-winnaars +18%
Bekijk alle video's