Zoeken:

Mediahuis is met drie creatieve content campagnes genomineerd voor Content Marketing The Awards 2023. Met campagnes voor Toyota, Heinz en NL-Alert zijn we vier keer genomineerd, want Dumpert’s NL-Alert is maar liefst tweemaal genomineerd. Inspirerende en award-winnende contentmarketing-cases verdienen het om volop in de spotlights te staan. Als erkenning, om van te leren én om te inspireren. Dat is waar CMTA voor staat. En daar kunnen wij ons alleen maar bij aansluiten. Hopelijk nemen wij op 28 november (meerdere) awards mee naar huis. 

Onze creatieve studio MHX bedacht voor Toyota de branded contentcampagne Beyond Generations, waarin de volgende generatie aan het woord is gelaten. Met Let’s move beyond laat Toyota zien dat het een innovatief en duurzaam merk is dat veilige producten maakt voor de volgende generaties. In de door ons ontwikkelde campagne laten we door middel van video’s de toekomst zien door de ogen van kinderen. Met diverse branded content artikelen wordt meer verdieping gegeven aan het onderwerp. Dit resulteerde in een goede balans tussen boodschap, luchtigheid en efficiency van media-inzet. CMTA erkent dit ook met een award-nominatie voor ‘Beste Content Marketing Campagne’.

Dumpert’s campagne voor NL-Alert, in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid, heeft twee nominaties verkregen: ‘Beste Social Media-aanpak B2C’ en ‘Beste Shortform Video’. Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft aan ons gevraagd om jonge mannen te informeren over NL-Alert zodat zij weten wat de melding betekent en welk protocol zij moeten volgen. Jonge mannen zijn een lastig te bereiken doelgroep, maar gelukkig hebben wij het ultieme medium in huis om hen te bereiken: Dumpert! Het resultaat: een unieke campagne waarin ‘op het randje’-humor gemixt werd met Dumpert-presentatrice Sylvana die een no-nonsense boodschap impactvol overbracht. Deze campagne werd onlangs al bekroond tijdens de Grand Prix Content Marketing.

Om het brede assortiment Heinz tafelsausen (ja, er is nog veel meer dan ketchup!) onder de aandacht te brengen, bedachten wij de Perfecte Match-campagne #metHeinz. Een crossmediale contentcampagne die laat zien dat Heinz voor elk type BBQ-gerecht de juiste saus biedt, ongeacht het type BBQ-er dat je zelf bent. Een combinatie van het juiste moment en een doelgroepselectieve boodschap afgestemd op de culinaire wensen en het kennisniveau van de doelgroep zorgden voor een succesvolle campagne. Niet alleen de populariteit van Heinz’ sauzen nam enorm toe, ook de verkoopcijfers gingen sterk omhoog. Zo zie je maar wat sterke content marketing kan doen! De jury van de CMTA nomineerde deze campagne daarom in de categorie ‘Beste Partnerdistributie-aanpak’.

Content Marketing | The Awards (CMTA) is een onafhankelijk initiatief van Platform Content Marketing, in intensieve samenwerking met Media Meetings.