Dumpert en Metro in de prijzen tijdens ‘Website van het Jaar’ verkiezing.
Videoplatform Dumpert won afgelopen donderdag de prijs voor ‘de meest populaire community’. Met 150 miljoen videoplays per maand, 1 miljoen app downloads, een merkbereik van 1,6 miljoen en een gigantisch social media bereik is Dumpert het grootste videoplatform van Nederlandse bodem en enorm populair onder jongeren. Naast ‘de beste community’ wist Dumpert ook in categorieën ‘beste app’ en ‘populairste app’ een tweede plaats te bemachtigen.
Ook nieuwswebsite Metro viel in de prijzen in de categorie ‘nieuws’. Metro eindigde op de tweede plaats binnen de categorie ‘populairste nieuwssite’ en op de derde plaats binnen de categorie ‘beste nieuwssite’.
Boaz Shkolnik, Director of Advertising: “We zijn enorm trots op de prestatie van deze twee Mediahuismerken. De eerste prijs van Dumpert onderschrijft nogmaals de enorme populariteit van dit platform onder de jongere doelgroepen. Bovendien is het platform ontzettend geliefd bij grote adverteerders in diverse branches zoals de overheid, retail, elektronica, FMCG en ICT. Metro werkt met een relatief klein team en bemachtigt binnen een categorie met veel sterke merken een tweede en derde plek. De afgelopen jaren is er een nieuwe contentstrategie uitgerold en zijn we data-gedreven gaan werken. Mooi dat dit nu zo wordt beloond.”
De ´Website van het Jaar´ is de publieksprijs die wordt uitgereikt aan de beste websites van Nederland. Het publiek beoordeelde dit jaar uit 39 categorieën zijn favoriet op inhoud, navigatie, design en kon aangeven in welke mate het de site zou aanbevelen aan anderen. Per categorie zijn er twee awards: Beste Website en Populairste Website. Er werden bijna 500.000 stemmen uitgebracht. De verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Emerce in samenwerking met Multiscope.