Echte bierliefhebbers bereiken met echte verhalen over bier
Hertog Jan zocht naar een manier om haar zes bieren voor te stellen aan bierdrinkend Nederland. Dus creëerden we zes redactionele verhalen waarin de hele bierreeks werd voorgesteld. Met als resultaat een campagne welke de positionering van Hertog Jan als authentiek en ambachtelijk biermerk.
DoelgroepMan
Leeftijd25-59
Totaal op netwerk3.7M
Hoge interesse710k
6 verhalen. In oneindig veel vormen verteld.
Beginnen bij bierliefhebbers in ons netwerk
Voorafgaand aan de campagne definieerden we iedere bierliefhebber in ons netwerk aan de hand van hun leesgedrag. Om vervolgens deze groep kennis te laten maken met zes bieren van Hertog Jan.
Eén van de documentaires
En één van de commercials die daaruit volgde
Het belang van de documentaires als de basis van de overige content zien we als een stevige fundering voor onze groei.
Wat waren de resultaten?
Via De Smaak van Bier brengt Hertog Jan verdieping aan op de merkbelofte Uit Liefde Voor Bier. Met een vanzelfsprekende prominente plek in de verhalen voor de kroonjuwelen bier, brouwers en brouwerij.