Hertog Jan

Vanuit een redactioneel verhaal naar merkcampagne

Branded Content Elastic Native Native Advertising Video

Echte bierliefhebbers bereiken met echte verhalen over bier

Hertog Jan zocht naar een manier om haar zes bieren voor te stellen aan bierdrinkend Nederland. Dus creëerden we zes redactionele verhalen waarin de hele bierreeks werd voorgesteld. Met als resultaat een campagne welke de positionering van Hertog Jan als authentiek en ambachtelijk biermerk.

Doelgroep Man
Leeftijd 25-59
Totaal op netwerk 3.7M
Hoge interesse 710k

6 verhalen. In oneindig veel vormen verteld.

Beginnen bij bierliefhebbers in ons netwerk

Voorafgaand aan de campagne definieerden we iedere bierliefhebber in ons netwerk aan de hand van hun leesgedrag. Om vervolgens deze groep kennis te laten maken met zes bieren van Hertog Jan.

Eén van de documentaires

En één van de commercials die daaruit volgde

Het belang van de documentaires als de basis van de overige content zien we als een stevige fundering voor onze groei.

Sjors van Drie, Brand Manager Hertog Jan

Wat waren de resultaten?

Via De Smaak van Bier brengt Hertog Jan verdieping aan op de merkbelofte Uit Liefde Voor Bier. Met een vanzelfsprekende prominente plek in de verhalen voor de kroonjuwelen bier, brouwers en brouwerij.

KPI Q-Views 30k
Q-Views 142%
Facebook Video 123k
Social bereik 568k