Zoeken:

MHX en Hyundai bieden een unieke kijk op de wereld van morgen met de campagne ‘Our New World’

De wereld om ons heen verandert razendsnel. De technologische vooruitgang is nauwelijks bij te houden. Wat voor impact heeft dat op onze aarde en ons leven? In de nieuwste campagne van Hyundai en MHX, de creatieve studio van Mediahuis, beantwoorden verschillende experts deze vraag. Trendwatcher Adjiedj Bakas, robotica-specialist Julian Jagtenberg en We Drive Solar-oprichter Robin Berg zijn van mening dat technologie onze levens vooral makkelijker gaat maken. Samen met hen nemen we een kijkje in de wereld van morgen.

Vergaderen met hologrammen

Hyundai ontwikkelt slimme mobiliteitsoplossingen die ervoor zorgen dat mensen er in de toekomst een innovatieve levensstijl op na kunnen houden. Voertuigen die zelf kunnen nadenken, een robot die je helpt om beter in slaap te komen en vergaderen met hologrammen, de technologie biedt ongelooflijk veel mogelijkheden en kansen. Of beter gezegd, een nieuwe wereld. Deze gedachte vormt de basis voor de campagne ‘Our New World’. Om dit groots onder de aandacht te brengen is MHX, gevraagd om een branded contentcampagne te ontwikkelen. Hierin worden zes experts geïnterviewd, ieder met hun eigen expertise. Dit heeft geresulteerd in prachtige video’s en bijbehorende artikelen, welke gedistribueerd worden via meerdere Mediahuis-merken zoals De Telegraaf, Metro, Manners, WANT, Autovisie en Bedrock.

Van challenger tot leider

Om deze campagne écht compleet te maken, gaan we nog een stap verder. Er is een innovatief platform ontwikkeld waarin een glimp van de nieuwe wereld te zien is. Alle content is hier terug te vinden, aangevuld met informatie over de innovaties van Hyundai. Het doel van deze campagne is om de perceptie van Hyundai te veranderen van challenger tot leider. Yvette van Vliet (Project Manager MHX) geeft aan dat deze uitdaging heeft geleid tot het opzetten van het contentplatform aansluitend bij de merkwaarden van Hyundai. ‘We hebben het contentplatform geheel zelf ontwikkeld van a tot z. Hierdoor kunnen we alle middelen van de campagne bundelen in één overzicht. Hiermee gaan we een stap verder en het platform sluit naadloos aan bij de nieuwe wereld van Hyundai. We zijn dan ook enorm trots op het platform en deze volledige campagne.’

Anne Lobbes (PR Manager Hyundai Motor Nederland) is erg positief over de nieuwe campagne en verrast over alle nieuwe mogelijkheden rondom future mobility: ‘Our New World kan ik samenvatten als een mooie ontdekkingstocht – binnen en buiten Hyundai – over alles wat mobiliteit en toekomst betreft. De behoefte van de mens om zich te verplaatsen blijft, maar de manier waarop we reizen invullen zou wel eens significant anders kunnen zijn in de toekomst dan nu. In deze serie hebben we de mogelijkheden verkend, zo vond ik het verrassend te zien hoe robotica mensen kan helpen en iets zachts kan zijn of te ontdekken dat zonne-energie ons ongekende mogelijkheden geeft in combinatie met batterij elektrische auto’s.’

Deze campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Havas Media.