Zoeken:

Alrik de Jong (Mediahuis) over Manners online lifestyle magazine over mannen

Manners is een online lifestyle magazine van Mediahuis Nederland dat gaat over alles dat mannen beweegt. Marketing Report sprak niemand minder dan onze hoofdredacteur Alrik de Jong.

Manners is niet bij iedereen bekend. Hoe zou je de uitgave willen beschrijven?

Manners is een mannenlifestyleblog, maar dan zonder Instagram-babes en afgetrainde fitnesslichamen. We maken unieke eigen verhalen over geld en carrière, films en series, auto’s, gezondheid en stijl. Dat allemaal met een nuchtere insteek en onderbouwd met onderzoek en bronnen, die we persoonlijk benaderen. Zie het als een soort online Quest, maar dan op het gebied van mannenlifestyle. Ieder artikel dat je leest, is interessant voor een breed publiek.

Op welke doelgroep richten jullie je en hoeveel worden jullie gelezen?

We richten ons op mannen tussen grofweg de 20 en 45 jaar oud, maar worden door onze neutrale insteek ook door veel vrouwen gelezen. Er is bewust niet één specifiek type man waar we ons op richten, maar we proberen ons verhaal te vertellen aan een volle voetbalkleedkamer, waarin alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd zijn. Maandelijks hebben we gemiddeld 1,7 miljoen bezoekers en dat resulteert in maar liefst 6 miljoen page views.

Wat maakt jullie content uniek voor lezers en interessant om rond te adverteren voor adverteerders?

Wat we van veel lezers horen, is dat ze op Manners altijd onderwerpen en invalshoeken tegenkomen die ze nergens anders tegenkomen. Net weer even die andere twist of inhaker op de actualiteit. Voor adverteerders is onze contentmix interessant, omdat we zaken positief benaderen, alles goed onderbouwen en vooral een zeer aantrekkelijke look and feel hebben.

Onze homepage is een opgeruimde en smaakvol ingerichte etalage, waaruit je van alles kunt kiezen. Bovendien schrijven we voor een brede groep mensen met een groot bestedingspatroon, zo blijkt uit de lezersdata. En de onderwerpen waarover we schrijven, zijn allemaal commercieel interessant. Niet voor niets hebben we onlangs mooie samenwerkingen gedaan met Rabobank, Levi’s, Samsung, Disney+, EasyToys en nog veel meer aansprekende merken.

Meer lezen?

Ga voor het volledige interview naar de website van Marketing Report.