Vandaag lanceert WANT, onderdeel van Mediahuis Nederland, een compleet nieuwe website en een nieuw logo om voor een frisse wind te zorgen. WANT is het inspiratieplatform waar jonge mensen dagelijks geïnspireerd en geënthousiasmeerd worden over technologie, popcultuur en wetenschap. Om zo meer uit de online wereld te halen.
Terug naar de basis
WANT is opgericht als een ode aan de wereld van technologie, films, series en games. Het enthousiasme dat de oprichters destijds hadden als er een nieuwe smartphone werd aangekondigd of die ene game eindelijk speelbaar was, moest overgebracht worden op het platform. De afgelopen jaren heeft WANT een sterke groei doorgemaakt en daarmee is het platform ook verandert. Dit jaar staat in het teken van de oorspronkelijke missie terughalen.
De toekomst is nu
De nieuwe website sluit zich aan bij de snelheid waarmee de markt zich ontwikkelt. De homepage is overzichtelijker gemaakt, waardoor de lezer direct de beste verhalen kan zien. De nieuwe donkere modus zorgt ervoor dat onze geliefde lezers ook in de avonduren zorgeloos kunnen genieten van alle content op het platform. Daarnaast is WANT ook 24/7 actief op sociale platformen als TikTok, Instagram en YouTube. Hoofdredacteur Mark Hofman is bijzonder trots op het resultaat: “De toekomst is nu en we kunnen niet wachten om onze lezers er meer over te vertellen”.
Net even anders
WANT richt zich op korte content, maar neemt tegelijkertijd ook de tijd voor het achterliggende verhaal, de meest handige tips en reviews. Verhalen worden voorzien van meer context, waarbij uitgelegd wordt waarom bepaalde ontwikkelingen nieuws zijn. Er wordt ook de tijd genomen om de meest recente producten uitvoerig te testen. Mark Hofman heeft veel vertrouwen in de frisse start: “We blijven onze lezers dagelijks op hun wenken bedienen zodat zij, net als wij, steeds enthousiaster worden over de intrigerende wereld achter technologie, films, series en games”.
Welkome gast bij Apple
Eerder dit jaar werd WANT al een completere en sterkere techwebsite door de overname van Apple-platform One More Thing. Hiermee biedt WANT Apple-liefhebbers recensies over de nieuwste producten, tips voor de beste apps en alles over iPhone, Mac of Apple Watch. Ook Apple toont interesse in de WANT-redactie, doordat hoofdredacteur Mark Hofman als één van de twee mensen in de hele Benelux de nieuwe Apple Vision Pro mocht testen tijdens de lancering in Cupertino.
Over WANT
De rest brengt het nieuws, WANT het achterliggende verhaal. Al je dagelijkse vragen rondom tech-ontwikkelingen beantwoord in prikkelende artikelen, video’s, podcasts, social-posts en nieuwsbrieven. De redactie, gepassioneerde nerds, brengen met passie, enthousiasme, humor en op eigen wijze, zonder hun ongezouten mening te verbloemen. Adverteren op WANT is relevant voor ieder merk dat de zichtbaarheid wil vergroten onder techliefhebbers. Met WANT bereik je op dit moment zo’n 900.000 techliefhebbers per maand. De bezoekers van WANT hebben naast interesse in tech ook interesse in onder meer auto’s, motoren, klussen, wetenschap, techniek, sport, beleggen en sparen.