Zoeken:

MHX, de creatieve studio van Mediahuis werd door ALDI uitgedaagd om een passende (content)activatie te bedenken rondom het verse groente en fruit assortiment. Vanuit klantperspectief is vers namelijk één van de bepalende categorieën waarop een klant de kwaliteit van een supermarkt beoordeelt – een belangrijke categorie binnen een supermarkt. Bij ALDI kun je terecht voor het meest verse AGF van Nederlandse bodem, voor een scherpe prijs.

MHX ontwikkelde samen met Weborama een quiz als onderdeel van de campagne. “Bij het brainstormen met ons team kwamen we er al snel achter dat er heel wast misverstanden bestaan over groente en fruit. Soms was het zelfs onduidelijk of iets een groente of een vrucht is. Een tomaat bijvoorbeeld is plantkundig bekeken een vrucht, maar wordt als groente beschouwd. En ook over de herkomst van onze dagelijkse vitamines zaten we er vaak naast. Via deze quiz brengen we onze bezoekers op een speelse manier wat kennis bij.” Aldus creatief strateeg Andy Kouthoofd.

De quiz staat tot eind oktober live op het netwerk van Mediahuis en wordt via Elastic Native over meerdere titels verspreid. Bekijk hier het artikel met de quiz op de website van De Telegraaf.

 

Ben je voor jouw merk ook op zoek naar een creatieve oplossing om je doelgroep te bereiken? Neem dan contact met ons op.