Zes nominaties voor Website van het Jaar
Mediahuis is met vijf merken genomineerd voor Website van het jaar. De genomineerden zijn De Telegraaf, Metro, Culy.nl, Autovisie en Dumpert. Dumpert is maar liefst tweemaal genomineerd. De Website van het Jaar verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Emerce in samenwerking met Multiscope, waarbij naast populariteit ook de kwaliteit van de genomineerde websites en apps wordt gemeten. Het Nederlandse publiek kan stemmen op zijn favoriete websites en apps en deze ook beoordelen.
De genomineerden vallen in verschillende categorieën. Stemmen kan tot 20 oktober 2023 via websitevhjaar.nl. De winnaars worden op 23 november bekend gemaakt tijdens de Website van het Jaar Awardshow in Circa Amsterdam.
Videoplatform Dumpert won vorig jaar de prijs voor ‘de meest populaire community’. Met 150 miljoen videoplays per maand, 1 miljoen app downloads, een merkbereik van 1,6 miljoen en een gigantisch social media bereik is Dumpert het grootste videoplatform van Nederlandse bodem en enorm populair onder jongeren. Naast ‘de beste community’ wist Dumpert ook in categorieën ‘beste app’ en ‘populairste app’ een tweede plaats te bemachtigen. Ook nieuwswebsite Metro viel al eens eerder in de prijzen in de categorie ‘nieuws’. Metro eindigde op de tweede plaats binnen de categorie ‘populairste nieuwssite’ en op de derde plaats binnen de categorie ‘beste nieuwssite’.