Zoeken:

Mediahuis en Talpa Network slaan handen ineen voor krachtige campagne Bepanthen Derma

Bepanthen Derma lanceert vandaag een nieuwe dermacosmeticalijn voor de droge huid, gericht op vrouwen van 45 jaar en ouder met een gevoelige huid. Om dit onder de aandacht te brengen hebben Mediahuis en Talpa Network hun krachten gebundeld voor een optimaal bereik in de doelgroep. In de cross-mediale campagne Huidgeluk helpt presentatrice Tooske Ragas vrouwen met een droge huid om hun zelfvertrouwen terug te krijgen en van binnenuit te laten stralen.

In Nederland hebben veel mensen last van een droge en gevoelige huid. De impact daarvan is groot. Naast lichamelijke klachten hebben deze mensen dikwijls te maken met angst en schaamte. De creatieve studio van Mediahuis, MHX, kwam met het inzicht dat lachen vaak een zalvende werking heeft én kan bijdragen aan relativering. Het vermindert stress en heeft een positief effect op niet alleen je gezondheid maar ook hoe je eruitziet. Vervolgens is het creatie- en strategieteam vanuit Talpa Network aangehaakt om het concept verder uit te werken. Met de cross-mediale branded contentcampagne Huidgeluk als resultaat.

Een boost voor zelfvertrouwen

Huidgeluk omvat een geluksexperiment onder leiding van presentatrice Tooske Ragas. Er wordt gekeken wat een lach met je zelfvertrouwen en uitstraling doet. In de campagne staan drie vrouwen met hun persoonlijke verhaal centraal. Ze leren het belang van een skincare routine met de producten uit de nieuwe dermacosmeticalijn. En Tooske weet hen samen met Bepanthen Derma van binnenuit weer te laten stralen.

Cross-mediale inzet

Voor het verhogen van de awareness van Bepanthen Derma is er gekozen voor een combinatie van videocontent en geschreven artikelen op De Telegraaf, VROUW en Shownieuws. De campagne is aangejaagd via de netwerken van Mediahuis en Talpa Network, door de inzet van display, social en TV-billboards. Om het bereik te vergroten en nog meer impact te realiseren zet Tooske ook haar eigen social mediakanalen in. Deze combinatie is bewezen succesvol in de gewenste doelgroep 45+.

Leontien Koevermans, Brand manager Bepanthen Derma is enthousiast over de nieuwe campagne: “Vanuit onze farmaceutische expertise hebben we de lijn met dermatologen ontwikkeld en gefocust op de effectiviteit van de producten, maar daarmee alleen bereik je uiteraard niet dat vrouwen écht begrijpen waarvoor en hoe het werkt. Ons doel was daarom om zowel de werking van onze nieuwe producten uit te leggen, als de emotionele impact van de onzekerheid over een droge huid te laten zien.” aldus Koevermans. Ze vervolgt: “En daarom kozen we voor de samenwerking met Mediahuis en Talpa Network en we zijn heel erg enthousiast over hoe deze campagne eruit is komen te zien. Dat alles zo mooi samen zou komen geeft ons vertrouwen dat de bekendheid van Bepanthen Derma zeker zal toenemen.

Deze campagne is tot stand gekomen in samenwerking met GroupM.