Zoeken:

Wij zijn vier keer genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing!

Met creatieve campagnes voor Heinz en NL-Alert (ministerie van Justitie en Veiligheid) heeft Mediahuis maar liefst vier nominaties gescoord voor de Grand Prix Content Marketing 2023. Dit is een prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont.

Onze campagne voor Heinz is niet alleen voor Beste Campagne genomineerd, maar ook voor Beste Campagne B2C. Heinz heeft ons de uitdaging gegeven om hun brede assortiment van tafelsauzen onder de aandacht te brengen. Dat Heinz bekend staat om ketchup wist iedereen al, maar hoe wordt het publiek bekend met alle andere heerlijke sauzen? Ons antwoord daarop was een creatieve en crossmediale contentcampagne, waarbij Heinz als #PerfectMatch centraal staat. Heinz biedt voor elk type BBQ-gerecht de juiste saus en saus maakt immers de smaak. Ben jij een traditionele BBQ-er of meer een culinaire chefkok? Een tafelsaus van Heinz is áltijd de perfecte match! Hoe zorgden wij dan voor de juiste media-inzet? Dit is gebaseerd op de weersvoorspelling voor het weekend. Lekker BBQ-weer? Dan zorgden wij ervoor dat jij de Heinz-campagne te zien kreeg! De combinatie van het juiste moment, doelgroepselectieve boodschap met een boodschap afgestemd op de culinaire wensen en het kennisniveau van de doelgroep, zorgden voor een winnende media-aanpak. Niet geheel onbelangrijk: de populariteit van Heinz’ sauzen nam enorm toe én de verkoopcijfers gingen sterk omhoog.

Dumpert’s campagne voor NL-Alert, in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid, heeft ook maar liefst twee nominaties binnengesleept: Beste Campagne Non-profit en Beste Campagne Jongeren. Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft aan ons gevraagd om jonge mannen te informeren over NL-Alert zodat zij weten wat de melding betekent en welk protocol zij moeten volgen. Jonge mannen zijn een lastig te bereiken doelgroep, maar gelukkig hebben wij het ultieme medium in huis om hen te bereiken: Dumpert! Met een selectiviteitsindex van 278,5 en 2,5 miljoen volgers op Instagram hebben zij een gigantisch bereik, waarvan 68% mannen. De boodschap van NL-Alert hebben wij in een goed zittend en uniek Dumpert-jasje gestoken. Een uniek contentconcept waarbij ‘op het randje’-humor gemixt werd met Dumpert-presentatrice Sylvana die een no-nonsense boodschap impactvol overbracht.

De Grand Prix Content Marketing is een jaarlijks evenement waarbij awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën en bekroningen worden toegekend aan uitblinkende contentproducties. Wij zijn uiteraard enorm trots op deze nominaties en op iedereen die aan deze campagnes heeft meegewerkt. Hopelijk nemen wij op 31 oktober de awards mee naar huis.