Zoeken:

De Telegraaf heeft groot bereik onder zakelijke beslissers 

De Telegraaf bereikt bijna de helft van de zakelijke beslissers in Nederland. Dat blijkt uit de vandaag door Nationaal Media Onderzoek (NMO) gepubliceerde mediabereikscijfers van Decision Makers Survey (DMS 2023); het onafhankelijke bereiksonderzoek onder zakelijke beslissers.  

De Telegraaf bereikt 47% van alle zakelijke beslissers en heeft het hoogste merkbereik onder Algemeen Directeuren (CEO) en Financieel Directeuren (CFO) (46%). Bovendien heeft het populaire dagbladmerk het hoogste merkbereik onder zakelijke beslissers in het midden- en kleinbedrijf (MKB) (47%), 67% van de zakelijke beslissers behoort tot deze bedrijfscategorie. 

De Telegraaf heeft groot bereik onder zakelijke beslissers

“We zijn trots op onze sterke vertegenwoordiging onder zakelijke beslissers. De Telegraaf bepaalt al jaren het gesprek in onze samenleving: van woonkamer tot aan de bestuurskamer. Dit jaar zien we ook dat onze regionale dagbladen goed gelezen worden onder zakelijke beslissers. Het grote bereik onder de zakelijke doelgroep zorgt ervoor dat wij bureaus en adverteerders ook op dit gebied kunnen bedienen”, aldus Boaz Shkolnik, Director of Advertising bij Mediahuis. 

Decision Makers Survey
De Decision Makers Survey (DMS) maakt onderdeel uit van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en is hét bereiksonderzoek in Nederland dat het mediagedrag van zakelijke beslissers in kaart brengt. Het onderzoek levert bereikcijfers over alle mediumtypen en platformen waarop de belangrijkste mediamerken voor zakelijke beslissers actief zijn. Naast print/digitale replica’s gaat het om websites, apps, radio en televisie.