Search:

Werkgeverspositie versterken
Werkgeverspositie versterken
Werkgeverspositie versterken
De Belastingdienst

Zichtbaarheid en aantrekkelijkheid werkgeversmerk verder versterken

Branded Content

Zichtbaarheid en aantrekkelijkheid werkgeversmerk verder versterken

De Belastingdienst vroeg aan Mediahuis om een employer branding campagne te bedenken als onderdeel van een bredere employer branding campagne. Deze campagne had als doel de Belastingdienst bekender en aantrekkelijker te maken als werkgever onder hun doelgroepen. En om de purpose van de Belastingdienst 'werken voor een financieel gezond Nederland' op authentieke en onderscheidende wijze te vertellen. Hoe wij dit hebben gedaan? Dat kun je verderop lezen.

Campagne De Belastingdienst x Mediahuis
Campagne De Belastingdienst x Mediahuis
Campagne De Belastingdienst x Mediahuis

De doelgroep

De focus bij deze campagne lag met name op het bereiken van fiscalisten, accountants, ICT’ers, dataspecialisten en administratief medewerkers. De doelgroepen voor deze branded content campagne waren potentieel geïnteresseerden, influentials en eigen medewerkers.

Werken bij de Belastingdienst
Werken bij de Belastingdienst
Werken bij de Belastingdienst

Purpose privé én zakelijk

Werken bij de Belastingdienst draait om purpose! Zowel om de persoonlijke purpose: werken waar jij je prettig voelt en waar je je kunt ontwikkelen. Als de zakelijke purpose: werken voor een financieel gezond Nederland. Dit hebben wij laten zien met drie echte verhalen waarvoor wij werknemers interviewden in een voor hen belangrijke omgeving. Deze unieke verhalen werden gecombineerd met mooie fotografie waarmee wij het persoonlijke karakter geaccentueerd hebben.

Werkgeverspositie versterken
Werkgeverspositie versterken
Werkgeverspositie versterken

Homepage telegraaf​.nl & Elastic Native

Op de website van De Telegraaf werden binnen een periode van een paar maanden ​drie verhalen verspreid. De drie verhalen stonden allemaal​ een hele dag op de homepage van De Telegraaf, waar zij een groot​s bereik en vele article views kregen.​ Vervolgens werden de verhalen verlengd met elastic native, voor een periode van drie maanden zodat de verhalen tijdens de gehele ​campagneperiode goed zichtbaar bleven.

Lees de verhalen op telegraaf.nl
Werkgeverspositie versterken De Belastingdienst
Werkgeverspositie versterken De Belastingdienst
Werkgeverspositie versterken De Belastingdienst

De resultaten

Door inhoudelijk onderscheidende content (niet weer een employer branding campagne met kantoorfoto) en aansprekende titels en fotografie, was het aantal lezers én kwaliteit van verkeer boven de benchmark.

Impressies 1,8MLN
Article views 376K
Gemiddelde leesduur 1.32M