Interpolis ORV
Bewust worden van het nut van een ORV
Interpolis heeft Mediahuis gevraagd om met een content partnership mensen te laten zien en lezen wat het nut is van een overlijdensrisicoverzekering (ORV). Dit is een levensverzekering die eenmalig een bedrag uitkeert wanneer je binnen de looptijd van de verzekering overlijdt. Met de uitkering kunnen jouw geliefden bijvoorbeeld de kosten voor kinderopvang, de studie van de kinderen, de hypotheek of de huur blijven betalen. Zo kunnen zij door met hun leven.
Bezoek InterpolisDe campagne
De doelgroep voor deze campagne bestond uit stellen en gezinnen tussen de 25 en 45 jaar met een modaal+ inkomen. We hebben bij deze campagne gebruik gemaakt van verschillende branded content verhalen. Deze verhalen zijn volledig afgestemd op de doelgroep en het umfeld. We hebben een combinatie gemaakt van informerende verhalen en ervaringsverhalen. De verhalen zijn verspreid via titels zoals De Telegraaf, VROUW, NSMBL, Metro, Manners en via ons parenting channel.
Aanvullend bereik
Online is elastic native ingezet om het bereik onder de doelgroep op te schalen. Daarnaast hebben we een artikel een dag (fixed) live op Telegraaf.nl/VROUW gezet, met als resultaat 14K unieke views. Een contentpusher werd ingezet om de campagneperiode te verlengen. Op dit verhaal zijn 1,45Mio impressies ingezet, Dit resulteerde in 1.8k clicks.
Samen met Mediahuis hebben we een branded content campagne opgezet om bewustwording voor een overlijdensrisicoverzekering te realiseren onder jonge gezinnen en huurders. Met diverse middelen en een mooie mix aan content (o.a. bestaande uit echte klantverhalen) hebben we goede exposure hiervoor gerealiseerd.
Retargeting op gelezen content
Met de inzet van een fluid ad (op basis van retargeting) hebben we gezorgd voor een extra contactmoment met de campagne onder de mensen die de content hebben gelezen. In totaal zijn hiervoor 395K impressies ingezet met als resultaat 644 extra kliks naar de Interpolis website.
De resultaten
Met prikkelende headlines en mooie content stories hebben wij de doelgroep van Interpolis geïnformeerd over het nut van een overlijdensrisicoverzekering. Met de crossmediale inzet op verschillende titels van Mediahuis is de doelgroep met een slimme mediastrategie benaderd. Met alle verhalen heeft dit geresulteerd in een goede mediaperformance.