Wat is branded content?
Branded content is een alternatief op het ‘standaard’ reclame maken of adverteren. Bij adverteren denk je al snel aan het ‘plat’ aanprijzen of pushen van producten / diensten naar consumenten. Bijvoorbeeld met abri’s, tv commercials of banners. De commerciële boodschap staat in deze uitingen centraal en het logo van de adverteerder is vaak groots aanwezig.
Bij branded content brengen wij het verhaal van de adverteerder op een journalistieke, en daardoor betrouwbare, wijze naar de consument. De commerciële boodschap is op een veel subtielere wijze verwerkt in een redactioneel lijkende uiting en wordt gemaakt in de tone of voice van de titel (afzender) waarop de uiting verschijnt. Door de inzet van branded content lift de adverteerder dus mee op de autoriteit van de afzender en de invloed die deze afzender heeft op zijn achterban. Hierdoor wordt deze vorm van advertising als betrouwbaarder gezien dan de plattere vormen van advertising.
Wil je meer weten over branded content of de mogelijkheden voor jouw merk? Bekijk ze hier op onze website.