Zes nominaties voor Website van het Jaar 2024
Mediahuis Nederland is verheugd om aan te kondigen dat zes van haar merken genomineerd zijn voor de prestigieuze Website van het Jaar 2024 verkiezing. De genomineerden zijn De Telegraaf, Metro, NSMBL, Culy.nl, Autovisie, en Dumpert. Deze erkenning onderstreept de diversiteit en kwaliteit van Mediahuis’ digitale platformen, die zich onderscheiden in verschillende categorieën.
De Website van het Jaar verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Emerce in samenwerking met Multiscope. Hierbij worden zowel de populariteit als de kwaliteit van de genomineerde websites en apps beoordeeld. Het Nederlandse publiek krijgt de kans om te stemmen op hun favoriete websites en deze te beoordelen op aspecten zoals gebruiksvriendelijkheid, design en inhoud.
Dumpert, Nederlands grootste videoplatform, won vorig jaar al meerdere awards. Zo werd Dumpert bekroond als ‘Populairste Jongerenwebsite’ en behaalde het platform de tweede plaats in de categorie ‘Beste Website van het Jaar’. De vernieuwde app kreeg ook twee eervolle vermeldingen in de categorieën ‘Populairste App’ en ‘Beste App’ van het jaar. Ook Metro viel vorig jaar in de prijzen met de titel ‘Populairste Nieuwswebsite’. Dit jaar zijn zowel Dumpert als Metro opnieuw genomineerd en hopen zij wederom hoge ogen te gooien tijdens de Website van het Jaar verkiezing.
Stemmen kan tot 20 oktober 2024 via websitevhjaar.nl. De winnaars worden bekendgemaakt op 23 november 2024 tijdens de Website van het Jaar Awardshow in Circa Amsterdam.