Zoeken:

Wayne Parker Kent laat met social format zien dat Stayokay meer is dan een hostel.

Stayokay heeft zich de laatste jaren flink ontwikkeld tot een keten met bijzondere overnachtingen en veel aandacht voor sociale ontmoetingen. Om dit te benadrukken, ontwikkelde Wayne Parker Kent een social format dat laat zien dat Stayokay de perfecte plek is voor iedereen die waarde hecht aan verbindingen met anderen tijdens hun reis.

Van jong tot oud en van locals tot reizigers. Stayokayers onderscheiden zich door hun zoektocht naar avontuur en verbinding. Ze vinden sociale ontmoetingen belangrijker dan de luxe van hun hostelkamer. Wayne Parker Kent gebruikte dit gegeven als uitgangspunt voor het format ‘Meet as strangers, leave as friends’.

In het format spelen twee gasten het spel ‘Two truths, one lie’, waarbij ze van elkaar moeten raden welke uitspraak een leugen is. De gasten, die elkaar niet eerder hebben ontmoet, leren elkaar zo op een verrassende en leuke manier kennen. De TikTok-serie werd gefilmd in The 5th, de social hangout van een Stayokay hostel. De 5th wordt niet alleen bezocht door reizigers, maar ook door locals. Mede door de events die worden georganiseerd en het gevarieerde programma in het hostel, dat wekelijks nieuwe mensen trekt.

Liesbeth ten Donkelaar, Marketing & Sales Director bij Stayokay Hostels: “Het social format dat Wayne Parker Kent ontwikkelde zorgt voor vermakelijke, snappy video’s, die niet alleen leuk zijn om naar te kijken, maar ook perfect aansluiten bij wat Stayokay zo aantrekkelijk maakt voor avontuurlijke reizigers. Het concept ‘Meet as strangers, leave as friends’ past perfect bij onze belofte en onze merkwaarden.”

Gerben van der Rijt, Creative Director Wayne Parker Kent: “Die belofte en merkwaarden zijn het beste vertrekpunt bij alle communicatie.  Ook die op social. Dit format laat zien hoe belangrijk het sociale aspect is bij Stayokay en doet dat op een manier die past bij het merk. Het benadrukt de sociale en avontuurlijke kant van de hostelketen. Kiezen voor Stayokay, is kiezen voor een sociaal en budgetvriendelijk avontuur.”

De afleveringen van het social format zijn te bekijken op het Instagram- en TikTok-kanaal van Stayokay.

Credits:
Klant: Stayokay
Verantwoordelijk bij klant: Liesbeth ten Donkelaar, Tosca Molenaar
Bureau(s): Wayne Parker Kent
Creatie: Nick Tjerks, Stefan Duikersloot, Guido Wiegers, Jayden Anders, Boris Langen, Gerben van der Rijt
Account en Project Management: Sabine Boom

Over Stayokay

Stayokay is de grootste hostelketen van Nederland met 21 verrassende locaties, van Terschelling tot Maastricht. Al sinds 1929 biedt Stayokay (inter)nationale gasten de ideale plek om te overnachten; slapen kan op privé- of gedeelde kamers. Maar ook voor feestelijke en zakelijke events ben je bij Stayokay aan het juiste adres. Stayokay verzorgt jaarlijks bijna 900.000 overnachtingen en wil voortrekker zijn op het gebied van duurzame en sociale initiatieven. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van ruim 2.650 hostels wereldwijd.

Over Wayne Parker Kent

Wayne Parker Kent is een creatief bureau gespecialiseerd in social. Wij focussen niet op clicks, likes of shares, maar op het versterken van merken en het creëren van effectieve campagnes. Door merkdenken en social culture te combineren, maken we waardevolle verhalen voor jouw merk en doelgroep. Dat noemen wij “Stories worth telling.”