Te lekker om te missen: de Zaanse mayonaise tram
Een creatieve social merkactivatie door Wayne Parker Kent voor Zaanse Mayonaise
Sinds kort rijdt een bijzondere Zaanse mayonaise tram door de straten van Amsterdam en Rotterdam. De tram is bestickerd met de iconische Zaanse mayonaise tubes met de herkenbare rode dop. Een opvallend beeld in de straten. Om ook buiten het straatbeeld aandacht te genereren bedacht Wayne Parker Kent een social activatie die het merk Zaanse mayonaise versterkt.
Zaanse mayonaise en de tram: die wil je allebei niet missen
Er zijn een paar dingen die je niet wil missen in je leven. De tram en mayonaise van Zaanse bijvoorbeeld. De Zaanse tram is dan ook meer dan een rijdende advertentie. Daar wil je in zitten. Voor degenen die de tram toch missen, regelden Wayne Parker Kent en Zaanse een bijzondere verrassing. Mis je de tram, dan zorgde een speciale bakfietskoerier ervoor dat je tóch op tijd op je bestemming kwam. Onderweg werd je ook nog eens getrakteerd op een heerlijk patatje met mayonaise van Zaanse.
De bakfiets was voorzien van dezelfde iconische Zaanse brand assets als de tram. De koerier droeg het Pockies t-shirt dat inmiddels een klassieker geworden is voor fans van Zaanse.
Unieke kans om het merk Zaanse mayonaise te versterken
Mayonaise van Zaanse is geliefd onder veel Nederlanders. Een trots familiebedrijf dat al vier generaties échte mayonaise maakt, met een smaak uit duizenden. De afgelopen jaren heeft Zaanse steeds meer initiatieven ontplooid om haar positie als authentiek, Nederlands familiemerk te versterken. De tram en de social activatie zijn een perfecte aanvulling op die reeks initiatieven en laten zien dat Zaanse een onmisbaar onderdeel is van de Nederlandse cultuur.
“De tram en de social activatie zijn een mooie manier om ons merk op een creatieve manier onder de aandacht te brengen,” aldus Boris Hendriksen, commercieel directeur bij Van Wijngaarden BV, de maker van mayonaise van Zaanse.
“We zijn trots om iets te kunnen betekenen voor zo’n tof merk en hebben deze activatie met veel enthousiasme ontwikkeld,” zegt Gerben van der Rijt, Creative Director Wayne Parker Kent. “In lijn met onze visie op social hebben we gekeken naar de kernwaarden van het merk en wat het merk onderscheidend maakt. We bedachten vervolgens een activatie die het goed doet bij de doelgroep, maar ook bijdraagt aan de merkherkenning. De boodschap ‘Zo goed als huisgemaakt’ kun je het beste bewijzen als mensen de mayonaise proberen. Onze activatie zorgde ervoor dat nog meer mensen fan zijn geworden van dit prachtige merk.”
De social activatie is gedeeld op platforms zoals Instagram, TikTok en Snapchat.
Short v1: https://www.instagram.com/p/C9CKvpCtCTk/#advertiser
Short v2: https://www.instagram.com/p/C9CKc3yNEl3/#advertiser
Short v3: https://www.instagram.com/p/C9CKvXWNNVn/#advertiser