Mediahuis’ websites Dumpert, Culy en Metro hebben gisteravond meerdere prijzen in ontvangst genomen tijdens de feestelijke Website van het Jaar Award Night 2024. De Website van het Jaar-verkiezing is de grootste online publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste en populairste websites van Nederland.
Nederlands grootste videoplatform Dumpert sleepte meerdere prestigieuze awards in de wacht. Het platform werd uitgeroepen tot populairste website in de categorie ‘Communities’ en mocht bovendien de eerste prijs mee naar huis nemen als Beste Website van het Jaar in dezelfde categorie. Ook de mobiele app van Dumpert werd erkend, met een derde plek in zowel de categorie Beste App als Meest Populaire App. Deze onderscheidingen benadrukken de enorme populariteit en kwaliteit van Dumpert.
René van Leeuwen: “Voor het derde jaar op rij vallen we in de prijzen dankzij de massale steun van ons loyale publiek. Ik wil hen dan ook enorm bedanken voor het stemmen! Dit toont aan dat Dumpert niet alleen een groot publiek weet te bereiken en behouden, maar ook zo enthousiast weet te maken dat ze elk jaar op ons stemmen. Dat we dit jaar platforms als Instagram en YouTube hebben verslagen in de categorie Communities bewijst dat Dumpert als Nederlands platform onverminderd populair is in een uiterst competitief medialandschap.”
Voor het tweede jaar op rij heeft Metro de prijs voor Populairste Nieuwswebsite gewonnen. Amarins de Boer, teamlead digital platforms en hoofdredacteur van Metro, reageert enthousiast: “We zijn trots dat Metro dit jaar opnieuw in de prijzen is gevallen. Dit toont aan dat onze lezers onze journalistiek waarderen. We proberen iedere dag zo goed mogelijk de huiskamervragen bij het nieuws te beantwoorden en onze lezers te raken en informeren met mooie, verrassende en mensgerichte verhalen. Dit jaar vieren we ons 25-jarig jubileum, en deze bekroning is een prachtige aanmoediging om ook de komende 25 jaar verhalen te blijven maken die écht iets betekenen voor onze lezers.”
Culy viel dit jaar voor het eerst in de prijzen en won de award voor Populairste website in de categorie Food & Beverages. Amarins de Boer vertelt: “Met Culy inspireren we onze lezers dagelijks met recepten en artikelen waarvan het water je in de mond loopt. Het is fantastisch om te zien dat dit harde werken nu wordt beloond. Dit is een prachtige erkenning voor onze redactie, die wekelijks zelf nieuwe recepten bedenkt, bereidt, fotografeert en filmt voor onze website en sociale media. De decembermaand is hét hoogtepunt voor Culy, dus zoek ons zeker op voor inspiratie waarmee je tijdens de feestdagen indruk maakt aan tafel.”
De Website van het Jaar verkiezing is een initiatief van Emerce in samenwerking met MultiScope. In de afgelopen maanden hebben bijna een half miljoen Nederlanders gestemd op hun favoriete cases in 38 categorieën. Alle genomineerde websites en apps werden door het publiek beoordeeld op zaken als inhoud, ontwerp en aanbevelingsintentie.