Amsterdam, maandag 17 mei 2021
De Telegraaf wederom het grootste dagbladmerk onder zakelijke beslissers.
De Telegraaf blijft het grootste dagbladmerk onder de zakelijke beslissers in Nederland. Dat blijkt uit de vanmorgen door stichting NOM gepubliceerde mediabereikcijfers van het Decision Makers Survey (DMS 2021): het onafhankelijke bereikonderzoek onder zakelijke beslissers. Uit een steekproef van 2.682 respondenten blijkt dat dagbladmerk De Telegraaf met een merkbereik van 54% wederom de grootste is. Dagbladtitel De Telegraaf bereikt ruim 24% van de zakelijke beslissers via de gedrukte krant of digitale replica.
“We zijn trots dat De Telegraaf al jaren een stabiele toppositie heeft onder de zakelijke beslissers. De Telegraaf bepaalt al jaren het gesprek in onze samenleving: van woonkamer tot aan de bestuurskamer. Het Decision Makers Survey onderschrijft dit keer op keer. De prominente rol die wij hebben bij zowel de consument als bij de zakelijke beslisser zorgt ervoor dat wij iedere boodschap gericht en effectief kunnen verspreiden en onze adverteerders optimaal kunnen bedienen.” Aldus Boaz Shkolnik, Director of Advertising bij Mediahuis.
Onder zakelijke beslissers worden personen verstaan die als algemeen directeur of financieel directeur werkzaam zijn in het bedrijfsleven of semi-overheid (zorg en onderwijs), met minimaal twee werknemers of binnen deze sectoren verantwoordelijk zijn voor de inkoop, verkoop, automatisering, marketing/PR of P&O. Elke respondent moet eindverantwoordelijk zijn op minimaal een van deze gebieden. In totaal gaat het om een populatie van 628.500 personen van 18 jaar en ouder.
Kenmerken decision makers:
- 61% bevindt zich in welstandklassen 1&2 versus 41% van de gemiddelde Nederlander
- 3 van de 10 zijn privé beleggers
- 50% is eindbeslisser en 34% speelt een rol bij de aanschaf van bedrijfsfinanciering, bankzaken en verzekeringen
- 25% rijdt een auto van de zaak. En 27% rijdt in een auto met een waarde van € 30.000 of meer
- 25% maakt zakelijke vliegreizen
Over Mediahuis Nederland
Mediahuis is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven met sterke merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie, regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken zoals Dumpert, Culy, NSMBL, J/M Ouders, Jaap, Metro en GroupDeal. Recent is het portfolio verrijkt met de merken van NDC Media.
Mediahuis gelooft in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media. De relatie met de klant staat centraal bij iedere strategische keuze. Voor adverteerders is Mediahuis een creatief en strategisch partner; met totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Het contentmarketingbureau van Mediahuis, Wayne Parker Kent, helpt merken om hun marketingdoelstellingen te behalen door middel van contentoplossingen.