Zoeken:

Zalando lanceerde deze week via de kanalen van Mediahuis de nieuwe sportcampagne ‘Supporter van Sporters’. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal: een transman met zijn eigen sportschool, een jonge zwemster met een beenprothese en een Marokkaanse familie die hun eigen sportschool begon.

Samen met Arie Boomsma en Inge de Bruijn selecteerde Zalando drie talenten voor hun nieuwste campagne: Romy Rockx uit Rotterdam, een transman met zijn eigen sportschool voor queer mensen; Rosalie van Druenen uit ‘s Hertogenbosch, een jonge zwemster met een beenprothese die traint voor de Paralympische Spelen van 2024 en de familie Hadda uit Eindhoven, die de sportschool Totally-Fit begon waar vrouwen ongeacht hun achtergrond zich welkom kunnen voelen. Zalando hoopt met deze unieke campagne mensen te inspireren en motiveren om (weer) te gaan sporten.

Oproep voor motivatieboost
Afgelopen juni deed Zalando een oproep aan alle Nederlanders om zich op te geven en kans te maken op een motivatieboost. Zalando selecteerde voor deze campagne drie bijzondere kandidaten, die ze ondersteuning en begeleiding bieden met trainingen en coachingsessies. Daarin worden ze bijgestaan door Arie Boomsma – sportschoolhouder, presentator en bondgenoot van de LGBTQIA+ gemeenschap – en Inge de Bruijn, voormalig topzwemster en viervoudig Olympisch kampioen. Het doel: persoonlijke transformatie van de kandidaten en de groei van hun sportscholen.

Queer Gym
De verhalen en de achtergronden van de talenten in de Supporter van Sporters-campagne zijn compleet verschillend, maar de passie en de wil om hun doel te bereiken hebben ze met elkaar gemeen. Romy, een transman die zich voor en tijdens zijn medische transitie kwetsbaar voelde in ‘gewone gyms’, ontdekte dat andere mensen in transitie zich hier ook niet op hun gemak voelen. Met die gedachte richtte hij Queer Gym op. Romy wil queer mensen en personen met non-normatieve lichamen inspireren om naar de gym te komen en laten zien dat er oplossingen zijn, zowel mentaal als fysiek, om je op je gemak te voelen in zowel je lichaam als in de sportschool. Bijgestaan door Arie Boomsma die Romy ondernemersadvies geeft, helpt Zalando hem om zijn onderneming te laten groeien.

Steuntje in de rug
Deze unieke campagne ging live via verschillende titels van Mediahuis. Zo is de campagne te vinden op de digitale platformen en socials van Manners, NSMBL en Metro. Daarnaast wordt de campagne uitgerold via Mediahuis Run of Network op basis van data en zijn er verschillende korte video’s ingezet voor extra awareness. Met deze campagne hoopt Zalando Nederlanders te inspireren om weer te gaan sporten en te laten zien dat een steuntje in de rug nét die motivatieboost kan zijn die een ander helpt om weer in actie te komen – zowel op sportief gebied, als in het dagelijks leven.

Bekijk ook:

https://www.zalando.nl/campaigns/supporter-van-sporters
https://www.metronieuws.nl/partnerbijdrage/2021/07/primeur-voor-romy-eerste-queer-gym-van-nederland/
https://www.manners.nl/primeur-sportschoolconcept-queer-zalando-adv/
https://www.nsmbl.nl/eerste-queer-gym-nederland-zalando-adv/