Foto: Giuseppe Toppers
MHX tweemaal bekroond bij de Grand Prix Content Marketing Awards 2024
Afgelopen dinsdagavond heeft MHX, de creatieve studio van Mediahuis, met trots twee prestigieuze bekroningen in ontvangst mogen nemen tijdens de Grand Prix Content Marketing Awards 2024. De onderscheidingen werden toegekend in de categorieën ‘Contentdesign’ en ‘Low Budget Campagne’ en zijn beide gewonnen voor Nederlands eerste gerecyclede campagne: Bever ReUsed.
De jury sprak lovende woorden over de campagne in de categorie Contentdesign: “In deze campagne wordt met een effectief design een mooie vertaling gemaakt van de bedrijfsfilosofie van Bever naar content. In al z’n simpelheid behandelt het een thematiek die sterk leeft onder de doelgroep én bij het merk zelf. De jury is heel benieuwd naar het effect zodra deze campagne breder wordt ingezet.”
Ook in de categorie Low Budget Campagne werd het werk van MHX gewaardeerd:“Fris tegengeluid naast merken die maar nieuwe content blijven maken, en het past ook nog eens uitstekend bij de core brand story van Bever. Slim gedaan, meer doen met bestaande content. Laten we hopen dat Bever hiermee een voorbeeld stelt voor andere merken.”
Bever ReUsed
De Bever ReUsed-campagne werd ontwikkeld nadat MHX vorig jaar de live pitch won tijdens het Branded Content Event. De campagne bestaat uit een serie video’s en artikelen die nieuw leven hebben gekregen. Deze content, oorspronkelijk geïnspireerd door eerder verschenen blogs van Bever, is door MHX in een frisse stijl opnieuw vormgegeven. Zo zijn Bever’s uitgebreide ‘How-to-video’s’ ingekort tot aantrekkelijke TikTok-video’s en Instagram-reels, waarmee een jonger publiek werd aangesproken. De campagne werd verspreid via de digitale lifestyleplatformen Manners en NSMBL en was zichtbaar op het gehele Mediahuis-netwerk.
Grand Prix Content Marketing
De Grand Prix Content Marketing is een prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het is een jaarlijks evenement waarbij Awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen worden toegekend aan uitblinkende contentproducties.