Zoeken:

Nieuwswebsite Metro, onderdeel van Mediahuis Nederland, lanceert vanaf vandaag een podcast: De Werkvloer. Hierin gaat Metro’s Geld & Carrière-redacteur Jana Witteman iedere aflevering in gesprek met een beroepsexpert. Daarnaast schijnt onderzoeker Rutger van den Berg zijn licht op een recente trend op de arbeidsmarkt.

In de allereerste podcast-aflevering (nu te beluisteren via Spotify en Apple) krijgt de luisteraar een uniek kijkje in de keuken bij een strafrechtadvocaat. Leonie van der Grinten is 34 en heeft al vijf jaar haar eigen advocatenkantoor in Eindhoven. Leonie deelt met Jana hoe ze dit heeft bereikt, hoe een piketdienst eruitziet en wat ze tot nu toe in haar werk heeft geleerd.

Daarnaast gaat Jana iedere aflevering in gesprek met Rutger van den Berg over de laatste trends op de arbeidsmarkt. Van den Berg doet al twaalf jaar onderzoek naar jongeren en werk. Aan de hand van een stelling bespreekt hij een recente trend op de arbeidsmarkt. Denk aan: is de sollicitatieprocedure nog wel van deze tijd, schieten we door in de werk-privé-balans en is de generatiekloof tussen werknemers echt zo groot?

De komende afleveringen komen onder meer een seksverzorger, wijkagent en verloskundige aan bod. Hoe zijn zij in hun vak beland, wat drijft hen om dit werk te doen en wat is ervoor nodig geweest om te komen waar ze nu staan?

De Werkvloer is boeiend voor iedereen die tijdens zijn of haar carrière wil blijven leren, voor wie nieuwsgierig is naar hoe de werkdag van een ander eruitziet en voor de starter die zoekende is naar een plek op de arbeidsmarkt.

“Ik ben trots dat we na een succesvolle lancering van de WANT-podcast Freakin’ Nerds nu een nieuwe podcast, geheel in eigen productie, kunnen lanceren”, zegt Amarins de Boer, Head of Content bij Mediahuis. “Met een nieuwe podcast en bijbehorende thema-nieuwsbrief kunnen we onze lezers, luisteraars en de adverteerder nog beter bedienen. We merken dat er bij onze lezers een enorme behoefte is om content ook via audio te consumeren, hier spelen we nu op in. En ik sluit ook niet uit dat andere digitale platformen met een eigen podcast zullen volgen.”

Podcast Metro

De Metro-podcast De Werkvloer verschijnt om de week op donderdagochtend en is te beluisteren via de bekende podcast-apps.

Over Metro

Metro brengt het nieuws dat je wilt weten, maar niet per se moet weten. Metro is mensgericht, schrijft over het gesprek van de dag op de socials en probeert jou altijd een stapje verder te helpen. Metro is voor iedereen die nét even anders naar het nieuws wil kijken, interesse heeft in entertainment en human interest. Metro bereikt maar liefst 2,4 miljoen Nederlanders en heeft gemiddeld 16 miljoen pageviews per maand.

Over Mediahuis

Mediahuis is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven met sterke merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken Dumpert, Metro, Manners, NSMBL, Famme, Bedrock, WANT, Culy, J/M Ouders, One More Thing, Beautify, Jaap, GroupDeal en Speurders. Mediahuis gelooft in onafhankelijke journalistiek, sterke en relevante media. De relatie met de klant staat centraal bij iedere strategische keuze. Voor adverteerders is Mediahuis een creatief en strategisch partner; met totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd.