Zoeken:

Pitchen zit in het DNA van MHX, de creatieve studio van Mediahuis. Met meer dan 150 briefings per jaar, wordt er bijna dagelijks meegedaan aan de meest uiteenlopende pitches, maar live op het podium komt niet vaak voor. Daar is nu verandering in gekomen tijdens het Branded Content Event. Dit jaar schreef Bever de pitch uit en &C Media, Talpa en Mediahuis presenteerden op het podium hun ideeën. Mediahuis ging er met de prijs vandoor met het unieke concept ‘Bever Reused’, de eerste Nederlandse hergebruikte campagne.

Tijdens het jaarlijks terugkerende Branded Content Event worden content marketing professionals geïnspireerd door de laatste trends en ontwikkelingen rondom branded content. Een belangrijk onderdeel van de dag is de live pitch, waarbij drie bureaus/exploitanten live op het podium hun branded contentidee en mediaplan pitchen. Ten overstaan van alle bezoekers wordt er door het merk, dit jaar Bever, een winnaar gekozen. Marjolein Vendrig, CMO van Bever vertelde waar Bever naar op zoek is. “Een campagne gericht op duurzaamheid, ‘buiten heeft ons nodig’ en de medewerkers van Bever. Belangrijk hierbij is dat de campagne jongeren tussen de 20 en 30 jaar weet te bereiken.’’

Bever Reused
Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij Bever en hergebruik is een belangrijk thema: iets wat goed is kun je nog jarenlang hergebruiken. Waarom dan een nieuwe campagne bedenken? MHX bedacht voor Bever de eerste hergebruikte campagne ‘Bever Reused’, die naadloos aansluit bij de missie van Bever én de gewenste doelgroep jongeren. 61% van de jongeren vindt het belangrijk dat een merk oprecht en authentiek is in haar reclame*. Bever beschikt over prachtige content en daarom worden oude uitingen gecombineerd tot nieuwe en aangepast aan de doelgroep. Denk hierbij aan OOH-materiaal, videocontent voor TikTok en geschreven content. Niet geheel onbelangrijk is dat met dit idee 99 procent van het budget aan media wordt besteed, de productie kost maar één procent. Met dit unieke concept sleepte Mediahuis de winst binnen. Marjolein Vendrig roemde durf en originaliteit en ze gaf aan dat de insteek erg dicht ligt bij waar Bever voor staat.

Team effort
Het winnen van deze pitch voor Bever met een echt origineel en creatief idee is het perfecte voorbeeld van team effort. Hatice van Leeuwen, teamlead MHX: “Het bedenken van een uniek concept in combinatie met een effectief mediaplan is niet iets dat je alleen doet. Ik ben enorm trots op de prestatie die we met het gehele team hebben neergezet. Dat Bever voor ons concept heeft gekozen, is een bekroning op ons werk”.

Daarnaast bedankt Mediahuis &C Media en Talpa voor het bieden van gedegen concurrentie. Bovenal enorm veel dank aan het gehele team Bever voor het uitschrijven van deze pitch en medewerking aan het branded content spektakel.

Over Het Branded Content Event
Het jaarlijks terugkerende Branded Content Event is hét evenement voor content marketing professionals. Inspirerende branded content is relevanter dan ooit voor merken die de verbinding met hun doelgroep zoeken. Alleen door content die aandacht krijgt en verbinding maakt, krijgt het merk diepgang. Cruciaal in dat proces is om alle content en kanalen perfect op elkaar af te stemmen. Het Branded Content Event 2023 geeft antwoord op prangende vragen als: hoe helpt branded content mijn merk? Hoe zorg ik ervoor dat alle onderdelen perfect op elkaar zijn afgestemd? Aan welke doelstellingen dragen de verschillende vormen van content bij? Hoe blijf ik consistent qua look and feel en merkboodschap?

* Bron: sneakpreview Jongerenonderzoek 2023.