Zoeken:

Mediahuis wint live pitch met uniek concept ‘Geluksvogels’ tijdens Branded Content Event 2025

Amsterdam, 10 april 2025 – Creativiteit en pitchvaardigheden zijn essentieel voor MHX, de creatieve studio van Mediahuis, maar de kans om live voor een groot publiek te pitchen komt slechts zelden voorbij. Dit jaar stond het team van Mediahuis voor de derde keer op het podium tijdens het Branded Content Event 2025, na eerdere overwinningen in 2019 met de pitch voor BMW en in 2023 met hun ‘Bever Reused’-concept voor Bever. Op het evenement presenteerden Mediahuis, AM Beyond en iO hun ideeën aan het publiek en het team van opdrachtgever ANWB Wegenwacht. Mediahuis ging er met de overwinning vandoor dankzij hun unieke en creatieve concept.

Het Branded Content Event is een jaarlijks terugkerend evenement waar content marketing professionals zich laten inspireren door de laatste trends en ontwikkelingen in branded content. Een belangrijk onderdeel van dit evenement is de live pitch, waarbij drie bureaus/exploitanten hun branded content-ideeën en mediaplannen presenteren. De jury koos Mediahuis als winnaar vanwege hun creatieve en veelbelovende aanpak.

Geluksvogels

In 2025 draait alles om creativiteit, emotie én efficiëntie. Het concept van Mediahuis, Geluksvogels, richt zich op de doelgroep van 25 tot 40 jaar – de zogenaamde ‘pechgeneratie’. Deze generatie, die vaak worstelt met de dagelijkse uitdagingen van het leven, wordt op een vernieuwende manier aangesproken. Het concept biedt deze ‘pechvogels’ de kans om een gratis eerste jaar Wegenwacht-lidmaatschap te ontvangen, waardoor ze zich geen zorgen meer hoeven te maken over pech onderweg. Zo worden ze dus ineens geluksvogels! Met het concept wordt slim ingespeeld op een van de barrières van de doelgroep om geen Wegenwacht-abonnement af te sluiten: het idee dat pech hen niet overkomt. Dit wordt op een luchtige manier weerlegd door te laten zien dat pech juist heel alledaags is.

Door gebruik te maken van bestaande middelen en kanalen zoals branded content, social media, OOH, radio en video ontwikkelde Mediahuis een concept dat niet alleen kosteneffectief is, maar ook perfect aansluit bij de huidige tijdgeest. Door herkenbare pechsituaties te combineren met een flinke dosis humor, werden impactvolle uitingen gecreëerd die direct aanspraken.

De jury roemde de doelgroepkeuze en sympathieke aanpak door alledaagse dingen dichtbij elkaar te brengen. ‘De strategie, fun en category entry point (CEP) werden goed gecombineerd,’ aldus de jury.

Teamwork

Elise Kop, Teamlead Inside Sales & Creative Partnerships, stond namens het team op het podium: “Het was een eer om op het podium te staan. De pitch was het resultaat van een intensieve en multidisciplinaire samenwerking tussen verschillende teams, vol creatief toptalent. Ik ben ontzettend trots op mijn collega’s en op deze prestatie.”

Mediahuis bedankt ook AM Beyond en iO voor de gedegen concurrentie en bedankt de organisatoren van het Branded Content Event voor de organisatie van dit spektakel.