Mediahuis groep heeft een principeakkoord bereikt met Talpa Network over de overname van Radio Veronica. Daarnaast verwerft Mediahuis het 100% aandeelhouderschap van RadioCorp, eigenaar van de radiozenders 100% NL, SLAM! en SUNLITE. Met de overname van deze radiostations zet Mediahuis haar plannen binnen de Nederlandse radiomarkt kracht bij en verstevigt de groep haar positie binnen de lokale advertentiemarkt.
Mediahuis heeft duidelijke ambities binnen de Nederlandse radiomarkt met betrekking tot het versterken van haar positie op de lokale advertentiemarkt. De groep verwerft het volledige aandeelhouderschap van RadioCorp, het mediabedrijf met een focus op radio- en digital-activiteiten en eigenaar van o.a. de radiozenders 100% NL, SLAM! en SUNLITE. Tegelijkertijd bereikten Mediahuis groep en Talpa Network een principeakkoord wat betreft de overname van Radio Veronica door Mediahuis.
Voor Mediahuis betekenen deze overnames een aanzienlijke uitbreiding van het bestaande radiomerkenportfolio, naast Sublime en Nostalgie. Beide overnames stellen Mediahuis in staat om luisteraars, adverteerders en mediabureaus een sterker audioaanbod te bieden, en aldus ook een groter en kwalitatiever bereik. De positie van Mediahuis als crossmediaal mediapartner wordt hierdoor danig versterkt.
- Radio Veronica is als eerste commerciële Nederlandse radiostation nog steeds één van de belangrijkste spelers in het radiolandschap. Radio Veronica bereikt gemiddeld wekelijks 1,2 miljoen luisteraars.
- 100% NL is het radiostation met de beste muziek uit Nederland en bereikt wekelijks ruim 1,4 miljoen luisteraars.
- SLAM! staat voor de populairste pop- en dancetracks van nu met wekelijks gemiddeld zo’n 850.000 luisteraars. Ook is SLAM! het radiostation met de grootste digitale following in Nederland.
- SUNLITE is nieuw en is zowel online als via DAB+ te beluisteren. Het brengt non stop relaxte muziek en heeft inmiddels zo’n 80.000 luisteraars per week.
(Bron bereikcijfers: NMO)
Mediahuis is vandaag reeds actief op de Nederlandse radiomarkt met de zenders Sublime en Nostalgie (DAB+). Beide radiostations maken deel uit van Audiohuis, de all-in-one audio agency van Mediahuis groep in Nederland.
Deze zomer vindt de veiling van de FM-frequenties voor landelijke commerciële radiostations plaats. In totaal worden negen frequenties geveild voor een periode van twaalf jaar.
Voor mee informatie, contacteer:
Mediahuis/RadioCorp
An Steylemans | Head of Mediahuis Group Communications
[email protected] | +32 (0)473 55 71 48
Talpa Network
Gitta van der Spek | Team Lead Communicatie Audio
[email protected] | +31 6 4460 1283
Over Mediahuis
Mediahuis is als een van de leidende Europese mediagroepen actief in België, Nederland, Ierland, Luxemburg en Duitsland. Als uitgever gelooft Mediahuis onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert Mediahuis permanent in zijn sterke merken, zowel op papier als digitaal. Sinds haar oprichting in 2013 heeft Mediahuis een sterk gediversifieerd portfolio van nieuwsmedia en digitale merken opgebouwd. De nationale en regionale nieuwstitels van Mediahuis voorzien dagelijks meer dan 10 miljoen lezers van nieuws, zowel online als via de gedrukte krant. Naast deze nieuwsmerken exploiteert Mediahuis ook een aantal belangrijke digitale marktplaatsen in België, Nederland, Luxemburg en Ierland, voornamelijk in het domein van de vastgoed-, de arbeids- en de automarkt. Met zo’n 4.600 medewerkers realiseert Mediahuis een jaarlijkse omzet van meer dan een 1,2 miljard euro. Mediahuis is in de Nederlandse markt actief met de uitgeefbedrijven Mediahuis Nederland, Mediahuis NRC, Mediahuis Noord, Mediahuis Limburg en de audio agency Audiohuis.