Media-exploitant Mediahuis groeit door. Na verschillende reorganisaties heeft Mediahuis een sterke comeback gemaakt en werkt nu aan het versterken van de positie. Zo ook met de online platforms, waaronder o.a. de merken Metro, NSMBL, Autovisie, Culy, Manners en J/M Ouders vallen. Deze afdeling is uitgebreid met nieuwe talenten, waarbij niet alleen gezocht is naar kunde maar ook naar specialistische expertise.
Mediahuis beschikt over een breed portfolio van online platforms. Om de naamsbekendheid onder de elf merken te vergroten, zijn er drie nieuwe collega’s gestart: Sandya Ghogli, Coen Grutters en Renée Klumper. Met deze uitbreiding streeft Mediahuis ernaar om de online titels naar een hoger niveau te tillen. Zowel voor de lezer als adverteerder.
Met de komst van SEO-expert Sandy Ghogli haalt Mediahuis veel expertise in huis. Met ruim 8 jaar ervaring als SEO-specialist houdt zij zich bezig met het opzetten en uitvoeren van SEO-trajecten voor de online platforms. Het uiteindelijke doel? “Ik wil het organische verkeer laten stijgen en de posities binnen de zoekresultaten verhogen. Door de constante ontwikkelingen, is elke dag een nieuwe uitdaging en houdt het me scherp.”
Coen Grutters is online redacteur en versterkt het team van Autovisie en Manners. Hij werkte eerder voor bekende namen zoals FHM en IEX. Bij Mediahuis heeft hij een breed takenpakket en schrijft hij niet alleen voor de platforms, maar is hij ook te zien in de video’s van Autovisie.
Last but not least is Renée Klumper gestart als Creatief Conceptontwikkelaar. Zij is verantwoordelijk voor alle creatieve concepten van de online platforms, van kleine optimalisaties en sociale media formats tot creatieve samenwerkingen met het salesteam. “Alle merken zijn uniek, krachtig en hebben ieder hun eigen expertise. Het is mijn doel om alle merken zowel intern als extern een enorme boost in merkbekendheid te geven.” Met haar achtergrond in copywriting en conceptontwikkeling een echte aanwinst.
De online platforms van Mediahuis zijn altijd in ontwikkeling. De merken zijn groter dan alleen het platform. Zo heeft WANT een goedlopende podcast genaamd ‘Freakin’ Nerds’ en host NSMBL dit jaar een eigen evenement. Amarins de Boer (Head of Content): “Met deze versterking van ons team zijn we weer op volle capaciteit en klaar om in te spelen op de huidige trends. We willen de lezer op elk moment voorzien in hun behoeftes en ook blijven we onmisbaar in de mediamix voor adverteerders.”