Manners.nl boekt wéér recordjaar: op naar de magische grens van 100 miljoen
Mannenlifestylewebsite Manners.nl heeft weer een recordjaar achter de rug, maar kijkt vooruit. Het doel voor 2023 is het doorbreken van de magische grens van 100 miljoen pageviews.
Dankzij een uitgekiende balans tussen effectiviteit en kwaliteit zit Manners.nl al jaren in de lift. In 2019 verdubbelde het aantal unieke bezoekers en pageviews ten opzichte van 2017, en in 2021 verdubbelden deze cijfers nog een keer ten opzichte van 2019. Die curve houdt een keer op, maar toch is er afgelopen jaar weer 23 procent groei geboekt.
Zo werd 2022 geëindigd met 78,3 miljoen pageviews. Daarbij was december met 10,6 miljoen pageviews een recordmaand.
Eclectische contentmix
“We vinden onszelf ieder jaar weer opnieuw uit”, zegt Manners-hoofdredacteur Alrik de Jong. “Waar we ooit begonnen als een gentleman-blog over lakschoenen, whisky en dure auto’s, zijn we ons door de jaren heen veel meer gaan richten op alle mannen. Dat heeft geresulteerd in een eclectische contentmix, die je elders niet vindt in het Nederlandse medialandschap.” Enerzijds werkt de redactie datagedreven, zodat de doelgroep precies in kaart wordt gebracht. Anderzijds hebben de redacteurs simpelweg een fijn gevoel voor stijl en pakkende onderwerpen.
Grote pijlers binnen Manners.nl zijn Geld & Carrière, Films & Series, Stijl, Auto’s, Gezondheid en Sport. De Jong: “We pretenderen niet al het filmnieuws te brengen, maar wel het meest unieke filmnieuws. En dat principe geldt voor alle pijlers. Op welke fictieve bladzijde je dit online magazine ook openslaat, je vindt altijd een artikel dat je wil lezen en blijft hangen.”
Over Manners
Manners is onderdeel van de Digital Platforms van Mediahuis Nederland. De mannenlifestylewebsite richt zich op de nuchtere man zonder pretenties. Die wordt bijgepraat over alles wat hem beweegt; van auto’s en mode tot carrière en gezondheid.
Mooie nieuwe klanten
Naast alle interviews, blogartikelen en opiniërende stukken vind je op Manners.nl ook branded content. Er waren al samenwerkingen met merken als Levi’s, Glenfiddich, Mini, Zalando en OnePlus. Maar de aandacht op Geld & Carrière voor de normale man heeft in 2022 eindelijk ook zijn vruchten afgeworpen. Zo zijn er afgelopen jaar succesvolle samenwerkingen opgezet met Rabobank en Interpolis, klanten uit een voor Manners.nl nieuwe vijver.
Binnen de Digital Platforms van Mediahuis Nederland werken de redacties nauw met elkaar samen. Zo start in februari een redacteur die zich voornamelijk richt op auto’s en zijn werkzaamheden gaat verdelen tussen Autovisie.nl en Manners.nl. Daarnaast is er eind 2022 een redacteur Geld & Carrière gestart die schrijft voor Metro, Manners, NSMBL en andere titels binnen Mediahuis Digital Platforms.
Op naar wederom een jaar van groei!