Zoeken:

Eén van meest opvallende en veelbesproken EK-campagnes was toch wel de campagne van Calvé, waarbij Ruud Gullit op wonderbaarlijke wijze verscheen op een hamburger op de barbecue.

In de tuin van drie jongens in Heiloo werd tijdens het barbecueën het gezicht van Ruud Gullit ontdekt, in de grillstrepen op een hamburger. De verschijning werd gefilmd en gedeeld met de media, die het bericht massaal overnamen. Deze speciale geluksburger kreeg aandacht in onder andere De Telegraaf, De Volkskrant, bij Op1, Beau, in het Noord-Hollands-Dagblad, Radio Veronica, de Coen&Sander-show van 538 en 3FM. Iedereen had het over de opmerkelijke verschijning. Later in de week kwam via het Instagram account van Ruud Gullit de aap uit de mouw en werd tevens de link gelegd naar Calvé en de speciale EK-Calvé BBQ quiz.

Dumpert
De video werd o.a. aangejaagd via het platform van Dumpert en social media. En met succes! Binnen een paar uur ging de video door heel online Nederland viral. De video werd op het Facebook account van Dumpert meer dan 250.000 keer bekeken. Dat zijn VIJF ARENA’S vol!

Bureau LifeHunters was verantwoordelijk voor de gehele ontwikkeling van het concept, de mediastrategie, PR aanpak en creatie. Anouk Last: ‘Events als het EK worden altijd gedomineerd door de bekende adverteerders. Voor deze EK campagne van Calvé hebben we daarom voor een strategie gekozen met de focus op een unieke en opvallende creatie, earned media aanpak alsmede PR & distributie strategie. Met een kleiner budget is het ons goed gelukt om opvalwaarde te creëren met de Gullit-burger! En dat smaakt naar meer. We broeden al op een opvallend vervolg voor het komende WK.’

Meer weten over de mogelijkheden van Dumpert? Ons team staat voor je klaar!