Zoeken:

Fight cancer, SportCity, SLAM! en Global Media & Entertainment organiseren op donderdag 23 maart 2023 Spin for Life, de grootste spinningmarathon ooit, om geld op te halen voor onderzoek naar kanker. Onderzoek is nodig voor meer preventie en genezing, omdat kanker helaas nog steeds doodsoorzaak nummer 1 is in Nederland. Fight cancer wil duizenden mensen inspireren om op één van de dertig deelnemende SportCity clubs tussen 16:00 en 00:00 te gaan spinnen op de beats van SLAM! Het doel is om samen een half miljoen euro bij elkaar te fietsen voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen. De wervingscampagne is inmiddels van start gegaan, waaraan diverse mediaexploitanten hun bijdrage leverden voor het goede doel.

Op 23 maart vindt het Spin for Life event plaats. Dertig SportCity clubs, van Groningen tot Maastricht, worden dan omgetoverd tot glow in the dark spinning locaties waar duizenden mensen zich gezamenlijk gaan inzetten voor het goede doel. Deelnemers spinnen op de beats van SLAM! en van bekende DJ’s. Alle SportCity clubs worden via een livestream aan elkaar verbonden en Tim Senders verzorgt de presentatie van het event. Deelnemers spinnen een of twee uur met vrienden en familie, en bedrijven kunnen ook meedoen als business team. Iedereen is welkom, ook mensen die geen lid zijn van SportCity.

Er wordt campagne gevoerd via dagbladen, magazines, online, social, radio, bioscoopreclame, SEA en de owned media van Fight cancer, SportCity, SLAM! en Global Media & Entertainment. Diverse mediaexploitanten, zoals Mediahuis, DPG Media en Jean Mineur Mediavision, leverden een bijdrage aan het project door hun media kosteloos aan te bieden. Abovo Maxlead, partner van Fight cancer, coördineerde de campagne en verzorgde de social campagne en SEA campagne. Ook SLAM! en Global Media & Entertainment boden als partner van Spin for Life hun media kosteloos aan om deelnemers te werven. Het gros van de mediapartners fietst ook met één of meerdere businessteams mee om geld op te halen.

Stefanie van Rootselaar, directeur Fight cancer: “Ik vind het ontzettend gaaf dat we dit event gaan uitrollen samen met onze partners. Ik vind het ook heel mooi om te zien dat diverse mediaexploitanten, waarvan sommigen ook directe concurrenten zijn van elkaar, de handen ineen slaan om ons te helpen met de promotie van het event. We hopen hiermee landelijk awareness te creëren voor het belang van onderzoek naar kanker én natuurlijk veel geld op te halen. Nog steeds krijgen 300 mensen per dag de diagnose kanker en we geloven dat we alleen met meer onderzoek toekunnen naar een wereld met minder kanker. Vanuit de liefde voor het leven willen wij mensen inspireren om hun gevoel van onmacht om te zetten in kracht door mee te doen aan Spin for Life!”

Wij doen mee!
Op 23 maart doen twee teams van Mediahuis Nederland mee! Ben jij er ook bij? Meer informatie over Spin for Life en inschrijven vind je via www.fightcancer.nl/spinforlife.