PostcodeKanjer
25e PostcodeKanjer
Als onderdeel van de campagne rondom de 25e PostcodeKanjer heeft de Nationale Postcode Loterij Mediahuis gevraagd een branded content campagne te ontwikkelen. Onze branded content studio, MHX heeft voor deze campagne drie verschillende verhalen geschreven. De resultaten zijn meegenomen in een onderzoek van Memo2. Uit dit onderzoek is gebleken dat de branded content inzet enorm succesvol is geweest!
Bezoek de Nationale Postcode LoterijDrie unieke verhalen
Onze branded content studio, MHX heeft drie mooie en unieke verhalen geschreven die naadloos aansluiten op de doelgroep en het umfeld. Deze native artikelen zijn uitsluitend op website van De Telegraaf geplaatst. Ieder artikel had eigen invalshoek gerelateerd aan de PostcodeKanjer (prijswinnaarbegeleider, bijdrage goede doelen, winervaring).
Bekijk de artikelen op telegraaf.nlHet succes van branded content
Uit onderzoek van Memo2 is gebleken dat na het lezen van de artikelen de overweging tot deelname significant verhoogd is onder bezoekers telegraaf.nl. De artikelen scoorden bovendien ver bovengemiddeld (41%) op geloofwaardigheid.
De resultaten
Uit het onderzoek van Memo2 komt naar voren dat er een goede match is tussen telegraaf.nl en de Nationale Postcode Loterij: Nederlanders die op telegraaf.nl bereikt worden met de content van de Nationale Postcode Lotterij zijn óf frequente spelers óf ze staan open voor kansspelen. De content wordt bovengemiddeld gewaardeerd, met name de scores op de fit met telegraaf.nl en de Nationale Postcode Loterij zijn ver bovengemiddeld. De content in artikel twee (bijdrage aan goede doelen) heeft de bezoekers in december het meest aangesproken.
De samenwerking met Mediahuis verliep soepel en heeft geresulteerd in drie mooie artikelen. Elk met een eigen invalshoek, maar samen een rake vertaling van de kernboodschap. Mooi om te zien dat de data het succes van de samenwerking tussen Mediahuis en de Postcode Loterij ondersteunen!