Zoeken:

Elizabeth Geul is Digital Campaign Specialist bij Mediahuis. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. De jury heeft uit 55 voordrachten 25 genomineerden gekozen. De winnaar wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Elizabeth Geul (Mediahuis): Je bereikt mensen pas echt met kwalitatieve, persoonlijke content

Kun jij Mediahuis introduceren?

Mediahuis Nederland is gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. Mediahuis brengt verhalen en mensen samen. Met invloedrijke mediamerken en onze diepgaande kennis van ons publiek en het medialandschap. In heel Nederland.

Mediahuis bereikt als uitgever van bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie, NSMBL en Dumpert een brede selectie doelgroepen in heel Nederland. Dankzij regionale merken waaronder Noordhollands Dagblad en Haarlems Dagblad is er een hechte band met de regio. Recent is het aanbod voor adverteerders verrijkt met de regionale dag- en weekbladen van Mediahuis Noord (o.a. Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en Friesch Dagblad) en Mediahuis Limburg (onder meer De Limburger).

Mediahuis heeft een veelzijdig aanbod aan strategische en creatieve oplossingen voor adverteerders. Oplossingen die worden ontwikkeld door de inhouse branded content studio, MHX. Mediahuis telt ruim 1200 medewerkers. In mijn rol, als Digital Campaign Specialist, werk ik voor de B2B afdeling binnen ons concern.

Wat kan Mediahuis dat andere bedrijven niet kunnen?

Ik ben van mening dat Mediahuis zijn strepen verdient op het vlak van goed werkgeverschap en dat dit zich ook naar buiten vertaalt. Ons team is sociaal, betrokken en proactief en dat merken onze klanten. Zij geven aan dat dit een positief punt is bij ons ten opzichte van de concurrentie.

Mediahuis is naar een situatie toegegroeid waarin de focus is gelegd op de klant en niet op het wegdraaien van zoveel mogelijk campagnes. We hebben veel veranderingen meegemaakt, maar zijn tegelijkertijd een hecht en stabiel team geworden. We zijn groot in bereik, maar persoonlijk in de benadering, door een slim en flexibel team.

Waaruit bestaat jouw werk bij Mediahuis?

Ik ben Digital Campaign Specialist bij Mediahuis en verantwoordelijk voor alle online campagnes binnen een aantal industrieën: Arbeidsbemiddeling, Overheid, Educatie en Toerisme. Binnen deze industrieën richt ik mij vooral op branded content campagnes. Ik ben in 2019 gestart als eerste lid van een volledig nieuw team waar de focus moest liggen op het pakken van een grotere rol in zowel klantcontact, online expertise, betrokkenheid en pro-activiteit binnen Mediahuis.

Campaign Management gaat voor een groot deel om keiharde resultaten; optimaliseren zodat alle KPI’s behaald worden en het liefst nog beyond.  Ik vind het prettig om te werken met concrete doelstellingen, maar dat is niet primair waarom ik de baan aannam en waar Mediahuis naar op zoek was. Ik heb de Hotelschool gedaan in Maastricht – een sociale opleiding waar het draait om gastvrijheid.  Dat is de reden waarom ik een match was met deze baan. Ik had zin om de samenwerking op te zoeken met de klant en intern met onze sales afdeling.

Toen we met ons campaign team een goede klantverdeling moesten maken, zag ik mijn kans om het onderdeel naar mij toe te trekken waar mijn interesse het meeste naar uitging: branded content.  Ik heb een voorstel gedaan om te werken vanuit een buddysysteem met een collega die zich graag meer op het programmatic stuk richt. We bedienen nu samen dezelfde industrieën, maar werken vanuit ons eigen specialisme. Dat geeft ons meer focus en verdieping.

De branded content campagnes worden vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Met onze Product Owner bekijken we het productportfolio om nieuwe producten toe te voegen of juist ons productportfolio te optimaliseren. Aan mijn sales collega’s vraag ik input op briefings zodat we van tevoren interessante tests kunnen neerleggen bij onze klanten en cases kunnen bouwen. Onze Project Manager is betrokken om de scope van onze projecten in te schatten en de haalbaarheid te waarborgen. Zo kijken we met een multidisciplinair team naar onze klanten en krijgen we meer verdieping in ons werk door kennisdeling. Onze samenwerking wordt concreet gemaakt in een dashboard, waarmee we resultaten ook kwantitatief kunnen maken.

Wat vind jij de belangrijkste trends in onze business?

Ik word het meest enthousiast van de audiotrend die al een tijd gaande is. Dagelijks probeer ik met de campagnes die ik draai zo goed mogelijk de doelgroep te bereiken van onze adverteerders. Ik geloof erin dat je dit het beste kunt doen met kwalitatieve, persoonlijke content waar de gebruiker echt wat aan heeft. Podcasts passen wat mij betreft perfect in dit plaatje. Ik ervaar het luisteren naar podcasts als een prettige manier om kennis op te doen over allerlei onderwerpen en vooral op de momenten dat het mij uitkomt. Of het nu in de ochtend vroeg is, of als we weer eens in de file staan. Ik bepaal het moment.

Er is binnen Mediahuis een audio tak opgezet: Audiohuis. Audiohuis is dé full service audio agency met activiteiten zoals Live Radio, Productie & Publishing van on demand audio van kwaliteit. Ook is het Audiohuis Podcast Netwerk geïntroduceerd, waarbij adverteerders kunnen inkopen op posities rondom onze eigen podcasts, maar ook rond andere merken. Er is tevens recent een joint-venture opgericht met het bedrijf De Stroom, waardoor er ook mogelijkheden worden aangeboden rondom deze podcasts.

Bekijk het volledige interview via de website van het Nederlands Medianetwerk.