Zoeken:

Mediahuis’ Digital Platforms start inhouse social team

De Digital Platforms breiden uit met een eigen social team onder leiding van Boyan van der Heijden. Recent is Anisa Boonman in het team gestart als content creator. Met hun kennis en ervaring gaan zij de platforms verder versterken.

De Digital Platforms, onderdeel van Mediahuis, bestaan uit de merken Manners, NSMBL, J/M Ouders, Famme, BEDROCK, WANT en Culy. Ook de socials van Metro neemt het team voor hun rekening.

Boyan werkte eerder bij de NPO, waar hij zeven jaar heeft gewerkt als redacteur en social media-specialist. Daar heeft hij veel kennis opgedaan over social content en weet hij precies wat wel en niet scoort op social media. De combinatie van kennis over theorie en passie voor praktijk maakt hem een enthousiaste aanwinst voor de Digital Platforms. Boyan: “Ik ben blij dat ik nu aan de andere kant sta en naast het optimaliseren van content, ook eigen content kan maken.”

Anisa was hiervoor online marketeer in de culturele sector en content creator bij EO Hoedan, een online platform voor twintigers. Zowel voor als achter de camera vond Anisa haar weg. Naast haar Communicatieopleiding rondde ze twee mediagerichte talentontwikkelingstrajecten af. Bij Mediahuis wil ze haar ervaring als marketeer, maker en storyteller combineren en de socials van Digital Platforms naar een hoger niveau te tillen. “Ik zie ontzettend veel potentie in de digitale platformen van Mediahuis”, aldus Anisa. “Met een social first benadering versterken we de band met onze doelgroepen en creëren we meer mogelijkheden voor adverteerders.”

“Met ons inhouse social team versterken we de Digital Platforms en verbreden we onze online contentstrategie”, zegt Jana Witteman, innovatiestrateeg bij de Digital Platforms. “Met innovatieve contentstrategieën werken we aan de toekomstbestendigheid van onze merken. We bedienen bestaande doelgroepen én boren nieuwe doelgroepen aan om aan de digitale Mediahuis-merken te verbinden.”