De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
De nieuwste publicatie van NMO NPMM 2024 III toont wederom aan dat De Telegraaf een indrukwekkend bereik heeft, zowel in print, online als met de digitale replica. Inmiddels leest 10 procent van de lezers de digitale versie van de papieren krant. Het aantal lezers van de digitale replica zal naar verwachting in de toekomst toenemen. Daarnaast trekt De Telegraaf maandelijks 5,2 miljoen lezers via de website en app. Het merk bereikt ruim 6,4 miljoen Nederlanders.
Een écht landelijke dekking
Hoewel De Telegraaf van oudsher sterk geworteld is in Amsterdam en bijzonder populair is in Noord-Holland, is het merk al decennia stevig gepositioneerd in heel Nederland. De Telegraaf is de meest gelezen krant in maar liefst 10 van de 12 provincies, wat de brede aantrekkingskracht van het merk onderstreept. De krant is niet alleen een vertrouwd gezicht in de Randstad, maar heeft ook in andere regio’s van Nederland al jarenlang een prominente plaats verworven, wat het nationale karakter van het merk benadrukt.
Onmisbaar voor adverteerders
De opmars van de digitale krant is slechts een deel van het succesverhaal van De Telegraaf. Het is de combinatie van alle kanalen – van de gedrukte krant, de digitale replica en de websites, tot apps, YouTube en smart tv – die het merk tot een onmisbaar medium maakt voor adverteerders. Deze multimediale aanwezigheid maakt De Telegraaf tot een belangrijke speler in het Nederlandse medialandschap en zorgt ervoor dat het merk de juiste boodschap op het juiste moment kan brengen naar een groot en gevarieerd publiek.
Boaz Shkolnik, directeur B2B van Mediahuis Nederland: “De Telegraaf is het vlaggenschip binnen onze organisatie. Het merk heeft een brede aantrekkingskracht: van jong tot oud, man en vrouw, van stad tot dorp, en van praktisch opgeleiden tot zakelijke beslissers. Deze diversiteit maakt De Telegraaf onmisbaar voor adverteerders.”
NMO NPMM 2024-III
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) biedt diepgaand inzicht in het mediagedrag van Nederland met focus op lezen, luisteren en kijken via diverse mediaplatforms en apparaten. NMO levert de standaardmetingen die binnen de mediabranche essentieel zijn en richt zich tevens op het ontwikkelen van een gedetailleerde crossmediale dataset. Vandaag publiceerde NMO de NPMM 2024-III (NMO Print & Merken Monitor 2024-III), waarin de bereikcijfers van dagbladen en magazines worden gepresenteerd, van zowel de papieren krant als editie (incl. digitale replica).
Over De Telegraaf
De Telegraaf, onderdeel van Mediahuis Nederland, is een van de meest invloedrijke en gelezen kranten in Nederland. Met een sterke focus op nieuws, economie, sport, politiek en cultuur biedt De Telegraaf haar lezers actuele en relevante informatie. Het merk staat bekend om zijn uitgebreide verslaggeving en diepgaande analyses, zowel in print als digitaal. Met een merkbereik van 6,4 miljoen is De Telegraaf een toonaangevende speler in de Nederlandse mediawereld en een belangrijke bron van nieuws en achtergronden.