De impactvolle campagne van Triade Vitree
Triade Vitree
Tijdens een van de klantgesprekken met Triade Vitree werden we geïnspireerd door het verhaal dat het gemiddeld 2 jaar duurt vanaf het moment dat mensen voor het eerst horen of lezen over pleegzorg, tot het daadwerkelijk nemen van de stap om pleegouder te worden. In deze video vertellen Sylvia Huisman, communicatie & PR-adviseur bij Triade Vitree, en Anne Kootstra-Veldkamp, Consultant bij Mediahuis Noord, hoe ze op basis van die opmerking tot een campagne kwamen.
Neem een kijkje bij Triade VitreeCampagne
Mediahuis is goed in twee dingen: het realiseren van bereik en het vertellen van verhalen. Met dit in het achterhoofd hebben we een cross mediale branded content campagne opgezet met verhalen die Sylvia bij pleegouders en gezinshuisouders verzamelde. Puur, eerlijk en waardevol. Deze verhalen hebben we vervolgens slim gedistribueerd via onze kanalen zodat we zoveel mogelijk impact konden maken.
Resultaat
De campagne sloeg uiteindelijk zo goed aan dat de mensen achter de verhalen zelf ambassadeur van de verhalen werden, deze verder verspreidden en er een significante toename ontstond van het aantal belangstellenden voor het pleegouderschap. Bovendien voelden mensen zich op basis van deze mooie verhalen ook aangetrokken om als professional te solliciteren bij Triade Vitree.