Eén auto met oneindig veel verhalen te vertellen
Aandacht voor het nieuwe jasje van een vertrouwd model
Toyota wil de vernieuwde Corolla onder de aandacht brengen bij de zogeheten Petrolheads; autofanaten tussen de 30 en 65 jaar oud.
Van cultstatus tot cilindermotor
Door in te spelen op de nieuw verworven cultstatus van de Corolla worden echte auto- en Corolla liefhebbers aangesproken. De effectiviteit van de campagne wordt nog groter door vier titels te selecteren waar lezers vaak en graag over auto’s lezen; Autovisie, De Telegraaf, Want en Manners.
Een breed verhaal voor een brede doelgroep
Verschillende verhalen beschrijven de levensloop van de Corolla. Nieuwe voorzieningen kunnen zo op een authentieke manier in de native content worden verwerkt. De duurzame waarden van de Corolla worden benadrukt door verhalen aan te vullen met artikelen over duurzaam rijden.
Deze branded content campagne heeft bijgedragen aan zowel merkvoorkeur als merkoverweging.
Wat waren de resultaten?
De campagne behaalde zowel kwalitatief als kwantitatief mooie resultaten. De native content heeftgezorgd voor bijna een miljoen impressies en een sterke groei in merkoverweging en merkvoorkeur. Dit is significant meer dan advertorial en display-uitingen.