Zoeken:

Elastic Spotify Rijksmuseum
Elastic Spotify Rijksmuseum
Elastic Spotify Rijksmuseum
Rijksmuseum

Elastic Spotify campagne Rijksmuseum

Elastic Social Elastic Spotify

Elastic Spotify

In de Podcast van het Rijksmuseum komen de diepere verhalen uit de Rijksmuseumcollectie tot leven. Vragen die je altijd al hebt willen stellen of waarvan je niet wist dat je ze had, worden gesteld aan experts van het museum. Om deze unieke podcast onder de aandacht te brengen bij (potentiële) luisteraars en het aantal downloads te stimuleren heeft Het Rijksmuseum via Mediahuis een Elastic Spotify campagne ingezet. En met succes! Het aantal podcast streams steeg met maar liefst 20%!

De Campagne

We hebben de Elastic Spotify campagne via verschillende flights ingezet op basis van data en contextual targeting. Per flight hebben we een andere aflevering geplaatst. De campagne was o.a. te zien via merken als De Telegraaf, Manners, Want en Metro.

Melkmeisje Rijksmuseum
Melkmeisje Rijksmuseum
Melkmeisje Rijksmuseum

De resultaten

De campagne is meer dan 1,2 miljoen keer bekeken. Bijna 4000 bezoekers klikten op de advertentie. Het aantal streams steeg met maar liefst 20%.

Impressies 1.2mln.
Inkoop 100% vCPM
CTR 0,30%
Streams +20%
Elastic Spotify Rijksmuseum
Elastic Spotify Rijksmuseum
Elastic Spotify Rijksmuseum

Over de podcast

De podcastafleveringen van het Rijksmuseum zijn te beluisteren als serie of als losse bonusaflevering, en altijd gebaseerd op een actualiteit van het museum. In het Rijksmuseum behandelt unieke content, door niet alleen de verhalen achter de objecten of kunstenaars te ontrafelen, maar door die ook in context te plaatsen van de tijd en soms met de kunstenaar zelf in gesprek te gaan. Want wie was Rembrandt als mens? En wat heeft Erwin Olaf met het Rijksmuseum te maken? Je ontdekt het met deze podcast.

Bezoek de website

Als Rijksmuseum blijven we graag vernieuwend. Door te experimenteren met dit nieuwe awareness product werden onze gepromote podcast afleveringen 20% beter beluisterd!

Sanne de Jong, Digital Marketeer, Rijksmuseum.
Elastic Spotify
Elastic Spotify
Elastic Spotify

Over Elastic Spotify

Elastic Spotify brengt jouw podcast of playlist op Spotify onder de aandacht op ons netwerk. Natuurlijk verspreid onder de door jou gewenste doelgroep. Elastic Spotify kan worden afgerekend op basis van gegarandeerde aandacht, dit betekent dus 100% viewable impressies. De podcast of playlist speelt af door op de play button te drukken. Er kan ook direct doorgeklikt worden naar Spotify.