


Samsung Galaxy Chromebook perfect voor GenZ.
Samsung Galaxy Chromebook perfect voor GenZ
De Samsung Galaxy Chromebook is de perfecte laptop voor Gen Z'ers. Daarom vroeg Samsung aan Mediahuis om een branded content campagne te creëren gericht op deze doelgroep, waarin de ijzersterke USP's naar voren komen en tevens om het merkimago “Proud to own a Samsung” te verhogen.



De Galaxy is studentproof
Het is vakantie en wat doen studenten als ze niet studeren? Bijvoorbeeld eindeloos hun socials bekijken en wat uurtjes op Dumpert zitten. Team DumpertTV ging daarom samen met een studentenhuis kijken of de nieuwe Chromebook 'studentenproof' is. Tijdens dit bezoekje werd de belangrijke USP’s eens goed getest, op een echte 'Dumpert wijze'. Bekijk de video vanaf minuut 13 om te zien hoe wij dit hebben gedaan!
Bekijk de video


Content verspreiden in het hart van de doelgroep
Er zijn voor deze campagne drie unieke custom pre-rolls ontwikkeld waarin de verschillende USP's werden benadrukt. Denk aan de lange accu duur en dat de laptop tegen een stootje kan. Of bijvoorbeeld dat je makkelijk kunt switchen tussen devices.



Social is alles voor GenZ
Op zowel Instagram als TikTok werd een langere versie van de pre-roll gedeeld. Om de campagne gedurende langere tijd de boosten werden de social posts via Elastic TikTok verspreid onder de doelgroep.



In-program promotie in DumpertReeten
In de wekelijkse show DumpertReeten was meer dan 3 minuten gewijd aan de Samsung Galaxy Chromebook. De UPS’s die onder de aandacht kwamen waren: kan tegen een stootje en kan tegen water.



De resultaten
Naast de onderstaande resultaten had deze campagne ook nog eens 800k bereik op social media en 278k views via DumpertReeten. Kortom, een zeer succesvolle campagne!