Mediamarkt

MediaMarkt creeërt koopintentie nieuwe Motorola RAZR

Elastic Native Performance

De terugkeer van een iconische luxe klapphone

Om de doelgroep kennis te laten maken met de motorola razr, deze telefoon ook te laten overwegen en duidelijk te maken dat ze deze bij MediaMarkt kunnen kopen, maakten we gebruik van Elastic Native. Deze in huis ontwikkelde distributietechnologie verspreidt native content titelonafhankelijk over ons hele netwerk, op basis van data. Hierdoor kunnen we met specifieke content gericht alleen de gewenste doelgroep bereiken en vergroten we op deze manier de effectiviteit van de campagne.

Impact met de Fluid Ad

We combineerden deze native content met onze Fluid Ad, een display-uiting in een redactioneel jasje. Dit impactvolle advertentie-formaat heeft namelijk een hogere CTR als normale display-uitingen. Zo realiseerden we niet alleen awareness voor de motorola razr en MediaMarkt als verkooppunt, maar begeleidde wij de geïnteresseerden op een effectieve manier ook naar de website om de specificaties over het product te ontdekken.

Wat waren de resultaten?

De campagne haalde op beide doelstellingen mooie resultaten. De Fluid Ad campagne behaalde een CTR die 4,5 keer hoger lag dan de benchmark. Daarbij zag MediaMarkt dat er door de inzet van Elastic Native bovengemiddeld veel nieuwe gebruikers waren dan bij andere branded content inzet. Dit resulteerde in gemiddeld lagere kosten per sessie.