Zoeken:

Campagne Rabobank x Mediahuis
Campagne Rabobank x Mediahuis
Campagne Rabobank x Mediahuis
Rabobank

Financieel gezonder leven

Branded Content

Financieel gezonder leven

Rabobank gelooft dat een financieel gezonder leven begint met praten over geld. Dat is nog niet voor iedereen even makkelijk, daarom willen zij deze gesprekken blijven stimuleren. Tussen vrienden en familie, of met de bank. De Rabobank wilt net dat stapje verder gaan en zorgen dat mensen ook echt aan de slag gaan om financieel gezonder te worden. ​ De Rabobank vroeg aan Mediahuis om een passende branded content campagne te bedenken gericht op starters en gezinnen in de leeftijdscategorie 25-45 jaar.​

Rabobank x Mediahuis
Rabobank x Mediahuis
Rabobank x Mediahuis

Pakkende verhalen

Pakkende verhalen MHX, de creatieve studio van Mediahuis ontwikkelde persoonlijke verhalen waarin lezers zichzelf herkennen. De verhalen werden gecombineerd met mooie fotografie. Voor deze verhalen hebben we de focus gelegd op drie verschillende thema’s: praten over geld, inzicht (overzicht in financiën) en hulp bij geldzorgen De verhalen kregen een ‘eigen jasje’ op de digitale platformen van Mediahuis.

Bekijk een voorbeeld op Manners
Contentblok campagne Rabobank x Mediahuis
Contentblok campagne Rabobank x Mediahuis
Contentblok campagne Rabobank x Mediahuis

Contentblok

De verhalen werden verpakt in een passend en herkenbaar jasje. Ze werden bovendien geplaatst binnen een contentblok. Hiermee vallen de verhalen op en kan de lezer binnen één oogopslag meerdere verhalen zien. Je domineert hiermee de hompepage van een titel, waardoor de impact vergroot wordt.

Adverteren op Manners.nl
Adverteren op Manners.nl
Adverteren op Manners.nl

Drie flights

De verhalen werden verspreid via drie flights op de digitale titels van Mediahuis: NSMBL, Manners en Famme. Dit werd per thema gedaan zodat er steeds een ander thema onder de aandacht van onze lezers werd gebracht. De thema’s werden ook verspreid via de fluid ad. Hiermee kreeg de boodschap extra aandacht en hebben we extra bereik gerealiseerd. Bovendien werd er extra traffic gegenereerd naar de websites van de Rabobank.

Bezoek de website van de Rabobank
Branded content campagne Rabobank x Mediahuis
Branded content campagne Rabobank x Mediahuis
Branded content campagne Rabobank x Mediahuis

Facebook

De verhalen werden extra aangejaagd via de Facebook-kanalen van de digitale platformen van Mediahuis. Met deze verspreiding genereerde wij additioneel bereik voor de artikelen.

Financieel gezonder leven - rabobank
Financieel gezonder leven - rabobank
Financieel gezonder leven - rabobank

De resultaten

We kunnen concluderen dat het thema ‘geldzorgen’ relevant is voor de doelgroep om over te lezen. In totaal hebben alle artikelen 71.7k article views behaald wat een ontzettend mooi resultaat is. De benchmark voor inviews naar Q-views is 23,9%. Hier zitten we met een gemiddelde conversie van 26% dan ook mooi boven. We kunnen op basis hiervan ook concluderen dat dat de content goed gewaardeerd werd. We hebben ook met de Fluid Ads boven de benchmark van 0,17% gescoord. Kortom, een campagne waar we trots op zijn.

Article views 71,7K
Quality views 26%
Fluid Ad 0,19%
Facebook 172K

De samenwerking met jullie is ontzettend goed verlopen. Het was heel fijn dat er een dedicated team was aangesteld die anticipeerde op onze wensen. Dank hiervoor!

Rabobank