C&A Wash
Laat het najaar maar komen
C&A heeft Mediahuis gevraagd om met een content samenwerking verdieping te geven aan het concept 'najaar' en mannen te inspireren om bij C&A op een leuke manier een toffe najaarsoutfit te bemachtigen. De doelgroep voor deze campagne bestond uit mannen in de leeftijd van 30 tot en met 65 jaar.
Inspiratie op een unieke manier
Met deze campagne werden mannen getriggerd om via alledaagse activiteiten na te denken over hun nieuwe najaarsoutfit. Dat je eigenlijk zonder te denken je auto gaat laten wassen, daar tijd voor vrij maakt, is iets van alledag. Maar om jezelf te verblijden met een nieuwe outfit, kost veel mannen best wat moeite. Met een content partnership hebben we laten zien dat een nieuwe outfit aanschaffen eigenlijk heel simpel is, en net zo snel kan als het wassen van je auto.
Event
C&A heeft in samenwerking met Simply PR en Mediahuis een bijzonder event georganiseerd bij BOB carwash in Amsterdam. Via het netwerk van Mediahuis zijn diverse oproepen gedaan om mannen te vragen of zij zelf wilden ervaren hoe gemakkelijk het kan zijn om en je auto te laten wassen, en tegelijkertijd een mooie nieuwe najaarsoutfit aangemeten te krijgen.
Gerichte inzet met concreet resultaat
De verhalen vonden online een groot bereik met onze distributie technologie ‘elastic native’. Doelgroepgericht hebben we verhalen aan de juiste mensen laten lezen en zien. In totaal zijn er maar liefst 28.000 Quality views gerealiseerd.
Ook vrouwen belangrijk in de campagne
Niet alleen mannen werden geïnspireerd. Ook de vrouw (van…) hebben we in de campagne weten te bereiken door een specifiek umfeld in De Telegraaf op te nemen, namelijk op de voorpagina van VROUW. Binnen deze sectie hebben wij een branded content story geplaatst om via de vrouw ook hun man te enthousiasmeren binnen het campagneconcept.
Direct verkeer naar de C&A webshop
Daar waar de verhalen een verdiepende laag met zich meebrachten en de doelgroep gericht geïnformeerd en geïnspireerd werd, hebben wij ook een ‘sell specifieke inzet’ aan de campagne toegevoegd. Met behulp van Elastic Social en het gericht inzetten van een social (Facebook) uiting, hebben wij de doelgroep direct laten klikken naar de webshop van C&A.
Bezoek C&AResultaat
Met deze bijzondere campagne hebben wij naast enorm vele leuke reacties ook mooie resultaten behaald.
Samen met Mediahuis en Simply PR is een creatief concept bedacht van waaruit een event is georganiseerd welke breed in media is ondersteund via De Telegraaf, VROUW en Manners. De samenwerking heeft veel exposure opgeleverd en een grote buzz gecreëerd op social!