De lancering van de nieuwe sportcollectie is voor Bristol de ideale gelegenheid om het merk neer te zetten als dé plek voor A-merken. Dat moet dan ook de boodschap zijn van deze campagne.
#personalgoal2019: Een speciale editie van Metro
Begin 2019 brengen Metro en Bristol een speciale #personalgoal2019-editie uit; een speciale uitgave volledig in het teken van doelen stellen en goede voornemens. Bristol nam de volledige editie over en was als enige adverteerder aanwezig in advertising en content. Om de zichtbaarheid en het engagement te verhogen, worden alle artikelen doorgeplaatst op Metro.nl met de hashtag #personalgoal2019.
Een dubbelspel tussen redactionele en commerciële content
Om veel mensen te bereiken en daadwerkelijk een verandering in perceptie teweeg te brengen wordt redactionele content ingezet. Deze wordt versterkt door bij ieder artikel ook een advertentie van Bristol te tonen.
Wat waren de resultaten?
De speciale editie van Metro heeft een zeer positief effect op de naamsbekendheid, bezoekintentie en merkwaarden. De online artikelen zorgen voor ruim 865K impressies en scoren ver boven alle benchmarks.
Exemplaren verspreid440K
Online impressies865K
Bezoekintentie129%
Naamsbekendheid125%
De campagne via Metro heeft gezorgd voor een uplift op naamsbekendheid, bezoekintentie en merkwaarden.