Brand New Day
Brand New Day
Brand New Day heeft eerder een branded content campagne via podcasts geprobeerd met hun merkambassadeur Sander Schimmelpenninck. Deze kleinschalige poging bleek echter niet het juiste model en leverde niet de gewenste resultaten op. Hoewel ze de potentie van podcasts erkenden, zagen ze nog geen schaalbaar model om podcasts effectief in te zetten. Dit veranderde toen Audiohuis hen benaderde met hun uitgebreide podcastnetwerk. Wat we gedaan hebben? Dat lees je in deze case.
Over Brand New Day
Brand New Day is een Nederlandse bank die gespecialiseerd is in pensioenen en vermogensopbouw. Sinds de oprichting in 2010 biedt het bedrijf innovatieve en klantgerichte oplossingen voor pensioen- en beleggingsproducten. Brand New Day streeft ernaar om pensioenen transparant, betaalbaar en eenvoudig te maken, zodat klanten op een betrouwbare manier kunnen sparen voor hun toekomst. Ze onderscheiden zich door lage kosten en een gebruiksvriendelijke online omgeving, waardoor klanten zelf hun pensioenopbouw en beleggingen kunnen beheren.
Bezoek de websiteEen lagere cost per visit
De eerste campagne op het Audiohuis Podcast Netwerk in het tweede kwartaal van 2024 toonde een lagere cost per visit (CPV) voor podcasts in vergelijking met radio en televisie. Bovendien had Brand New Day behoefte aan meer bereik binnen de doelgroep van 30-50 jaar, een segment waar hun televisiecampagne ondervertegenwoordigd was. Deze factoren leidden ertoe dat ze in het vierde kwartaal van 2024 opnieuw kozen voor een podcast pre-roll campagne bij Audiohuis.
Doelgroep & Doelstelling
De doelstelling van deze mooie campagne was het werven van waardevolle websitebezoekers die uiteindelijk converteren. Het succes van de ingezette media werd gemeten aan de hand van de cost per visit (CPV). De doelgroep voor deze campagne bestond uit mensen met een hoger inkomen in de leeftijdscategorie van 30 tot 50 jaar.
Pre-roll Campagne
Verschillende onderzoeken tonen aan dat podcastadvertenties een hoge attentiewaarde hebben en vooral effectief zijn in de lagere fases van de marketingfunnel. Voor deze campagne hebben wij gekozen voor podcast pre-rolls via run of network, op het grootse netwerk van Audiohuis.
Luister naar de pre-rollHet resultaat
De effectmeting van Memo2 toont aan dat de podcastcampagne van Brand New Day de bekendheid van het merk aanzienlijk heeft verhoogd en de overweging voor het merk onder podcastluisteraars is vergroot. Uit het onderzoek blijkt ook dat de podcastinhoud hoger wordt gewaardeerd dan de benchmark op geschiktheid en geloofwaardigheid. Podcastluisteraars hebben een sterke band met de podcasts die ze beluisteren en zijn daarom ontvankelijker voor merkboodschappen. Campagnes hebben zeven keer meer impact bij een ontvankelijk publiek (Media Reactions 2022 NL). Dit ondersteunt de effecten die zijn waargenomen bij deze podcastcampagne.
Afgelopen jaar zijn we begonnen met adverteren rondom podcasts via Audiohuis, wat een waardevol experiment bleek om dit medium door te meten. Aan het einde van het jaar toonde een effectmeting samen met MeMo2 duidelijk aan dat podcasts een interessant kanaal zijn om onze mediamix te verrijken en bij te dragen aan de overweging van ons merk.