Zoeken:

Mediahuis Brandstory
Mediahuis Brandstory
Mediahuis Brandstory

Brandstory

 

Brandstory is een content propositie, wat wil zeggen dat het je de gelegenheid biedt om jouw verhaal te vertellen aan onze lezers. Het product bestaat uit een verhaal, inclusief fotografie en eventueel video op een speciale landingspagina. Om lezers naar dit verhaal te leiden, zetten we de speciale Brandstory aanjaagbanner in. 

Specificaties tekst  

  • Koptekst: max. 50 tekens 
  • Inleiding/introductie: max. 150 tekens
  • Verhaal: het verhaal heeft geen maximum aantal woorden, maar ons advies is: 70 woorden per alinea. Korte pakkende Brandstories (ongeveer 150 woorden) hebben de meeste clicks op de call to action button. Langere Brandstories (> 300 woorden) hebben gemiddeld een langere leestijd 
  • Call to action: max. 50 tekens 
  • Het artikel moet aangeleverd worden via een URL of als Word bestand

Specificaties beeld en media 

  • Een foto boven het artikel (de coverfoto) 
  • Een foto voor de aanjaagbanner (kan de coverfoto zijn) 
  • Een logo van de adverteerder 
  • Een afbeelding in het call to action blok  
  • En (optioneel) afbeeldingen in het artikel 
  • Optioneel kunnen embedded video en podcasts toegevoegd worden met link 
  • De coverfoto is tenminste 2.000×2.000 pixels 
  • Voor alle afbeeldingen geldt een maximaal gewicht van 4 MB 
  • Bestandsformaat .png of .jpg 
  • Het logo kan in .png of .svg worden aangeleverd 

Nog een paar tips

  • Voor de leesbaarheid is een goede balans tussen tekst en beeld belangrijk
  • Het uitlichten van quotes verbetert de leesbaarheid 
  • Goede foto’s zorgen voor een hoge CTR, ofwel meer lezers op jouw artikel
  • Een goede coverfoto heeft een visueel aansprekend element midden in het beeld 
  • Kies altijd voor beeld dat makkelijk te begrijpen is 
  • Vermijd stockfotografie 
  • Gebruik liever geen zeer lichte achtergronden of grote contrasten, zodat de tekst (zwart of wit) goed leesbaar blijft 
  • Individuele portretten werken meestal beter dan foto’s van groepen mensen

Het materiaal dient minimaal 3 werkdagen voor livegang aangeleverd te worden bij Team Campaign Management via [email protected].